بیاتی‌نیا: آرزوی صعود دارم به شرط اینکه باعث پیشرفت شود

تهران- ایرنا- کارشناس فوتبال کشورمان گفت: جام‌جهانی میدان بزرگی برای کسب تجربه است و باید از این کلاس جهانی درس بگیریم، امیدواریم تیم ملی از گروه خود صعود کند البته به شرط آنکه این صعود باعث پیشرفت ما شود.

محسن بیاتی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در خصوص جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، تاکید کرد: جام‌جهانی میدان بزرگی است که همه تیم‌های مطرح با هزینه‌ای گزاف خودشان را به آن می‌رسانند تا پاسخ تلاش‌ها، زحمات و البته برنامه‌ریزی و مخارجی که کرده‌اند را بگیرند. این یک پروسه منظم است و معمولا هر تیمی که بهتر کار کرده باشد، موفق‌تر هم خواهد بود اما فراموش نکنیم فوتبال قابل پیش‌بینی نبوده و نمی‌توان با قاطعیت در مورد موضوع خاصی صحبت کرد.

وی ادامه داد: به عنوان یک ایرانی و فردی که عمرش را در فوتبال سپری کرده از صمیم قلب برای تیم ملی و بچه‌های خوب کشورم آرزوی موفقیت و سربلندی دارم اما نباید چشم خود را روی همه چیز بست و از واقعیت دور ماند. من اعتقاد دارم اگر قرار است از گروه خودمان صعود کرده و این اتفاق خوب باعث رشد و پیشرفت ما خواهد شد، باید جشن و شادی کرد اما اگر قرار است این صعود باعث شود در باد آن خوابیده و به نوعی از مسیر درست خارج شویم همان بهتر که این اتفاق رخ ندهد چرا که ضربه سختی به آینده فوتبال ما خواهد زد.

بازیکن اسبق استقلال تهران اشاره کرد: برخی از مسایل وجود دارد که الان و در این زمان نباید به آن پرداخت چرا که بحث‌های کارشناسی است که مطرح کردن آن در این برهه زمانی نه تنها کمکی نخواهد کرد بلکه شاید موجب برخی از حاشیه‌ها برای تیم ملی شود،‌اما باید بعد از جام کارشناسان فوتبال دور هم نشسته و با بیان واقعیت‌ها نقشه راهی را ترسیم کنند تا بدانیم کجای فوتبال آسیا و جهان هستیم و قرار است در کجا قرار بگیریم. 

بیاتی‌نیا با ابراز خرسندی از حضور یک ایرانی در کنار کارلوس‌ کی‌روش گفت: اتفاق مهمی که باید رخ بدهد این است که حضور و تجربه بالای جام‌جهانی بعد از این جام به کار خواهد آمد به شرط آنکه شرایط برای کار و فعالیت افرادی مانند مارکار آقاجانیان فراهم شده و چنین افرادی بتوانند در فوتبال داخلی ما تیمی داشته باشند تا تجربیات خود را به بازیکنان داخلی انتقال دهند، اما اگر قرار باشد بعد از جام او کنار برود تعبیر درستی از جایگزینی نداریم و باید آن را اصلاح کرد. 

وی در مورد گروه تیم ملی فوتبال ایران در رقابت‌های جام‌جهانی تاکید کرد: تیم انگلیس که بی‌شک قدرتمندترین حریف ما است اما در مورد آمریکا و ولز فکر می‌کنم حریف اروپایی به نسبت راحت‌تر و آسان‌تر است و می‌توانیم با عملکرد موفق خود دل مردم را شاد کنیم.

این کارشناس فوتبال کشورمان همچنین به تفکرات کارلوس کی‌روش اشاره کرد و گفت: تا جایی که من دیدیم او با همان تفکرات قبلی خود در جام‌جهانی قرار است تیم ملی را هدایت کند، بستن فضای بازی و سیستم دفاعی و البته برنامه‌ریزی روی ضربات ایستگاهی و ضدحملات اما سایر تیم‌های این گروه با توجه به سابقه‌ای که از آنها می‌شناسیم با بازی هجومی به زمین آمده و باید دید در نهایت در جام‌جهنی قطر چه اتقاقی خواهد افتاد. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha