۲۳ آبان ۱۴۰۱، ۱۲:۲۰
کد خبرنگار: 934
کد خبر: 84942616
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نواقص و مشکلات حوزه بهداشت و درمان آستارا برطرف می‌شود

آستارا- ایرنا- سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر لزوم رفع نواقص و مشکلات حوزه بهداشت و درمان آستارا در کمترین زمان ممکن تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عقیل قلی‌پور روز دوشنبه در نشست بررسی چالش‌ها، مسائل و مشکلات حوزه بهداشت و درمان آستارا گفت: آستارا یک شهرستان استراتژیک برای استان گیلان است و باید تحهیزات در اختیار آن نیز در خور نامش باشد.

وی با اشاره به لزوم تمهیدات لازم برای رفع مشکلات پایگاه مراقبت مرزی بهداشت و درمان در مرز آستارا افزود: دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان مسئول کنترل سلامت تمامی اقلام و افراد ورودی به کشور از مرز آستارا است و استانداری گیلان باید مسائل و مشکلات بروکراسی این مرکز را رفع کند تا بتوانیم به نحو احسن ارائه خدمات انجام دهیم.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان بیان کرد: نجات جان انسان‌ها و کاستن از آلام آنها وظیفه ما است، در این زمینه دیدگاه سیاسی نقشی ندارد و از این رو تلاش می‌شود نسبت به استقرار مدیران کار بلد در جایگاه‌های مختلف مدیریتی اقدام کنیم.

فرماندار آستارا نیز در این نشست با اشاره به مشکلات کمبود پزشک در بیمارستان شهید بهشتی بیان کرد: حضور روزانه ۲۵ هزار گردشگر در این شهرستان نشان از نیاز جدی به تامین پزشک و پرستار جهت ارائه خدمات به مردم دارد و دانشگاه علوم پزشکی گیلان باید به جد حمایت کند.

عنایت رضایی‌پور، توجه ویژه دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حوزه تجهیزات اسکان پزشکان را خواستار شد و اضافه کرد: تجهیز سیستم گرمایشی، سیستم تصویربرداری و دستگاه ماموگرافی بیمارستان شهید بهشتی بخش دیگری از نیازهای این شهرستان در حوزه بهداشت و درمان است.

وی عنوان کرد: هم اکنون پروژه پل اتومبیل روی مشترک جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با حضور کشتی‌های رو رو جهت ترانزیت کامیون از طریق دریا، آینده بسیار روشن با حضور گسترده مسافران را برای شهرستان آستارا متصور هستیم که باید پیش‌بینی ارائه امکانات مناسب در آن شرایط را نیز داشته باشیم.

فرماندار آستارا با اشاره به شناسایی ۶۰۰ فرد مبتلا به کرونا در مرز زمینی گفت: شیوع ویروس کرونا ضربه سختی بر پیکره اقتصاد آستارا وارد کرد و امروز باید با دغدغه‌مندی و نگاه ویژه کشوری و استانی به این شهرستان مهم، کمبودها و نواقص را رفع و شکوفایی آن را رقم زد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در منتهی الیه غرب استان گیلان، در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha