مدرسه ۱۲ کلاسه در بیرجند به بهره‌برداری رسید

بیرجند - ایرنا - مدرسه ۱۲ کلاسه قلم‌چی با زیربنای هزار و ۶۰۰ متر مربع در منطقه مهرشهر بیرجند با حضور سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا آیین افتتاح این طرح آموزشی روز سه‌شنبه با حضور سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی، رئیس بنیاد علمی آموزشی (وقف عام) قلم‌چی، جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی در این آیین گفت: این پروژه با مشارکت اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی و بنیاد علمی آموزشی قلم‌چی (وقف عام) با صرف اعتبار هشت میلیارد تومان در یکی از مناطق کمتربرخوردار شهر بیرجند اجرا و امروز رسما افتتاح شد.

محمود چاوشان افزود: مدرسه ۱۲ کلاسه قلم‌چی هزار و ۶۰۰ متر مربع زیربنای ساختمان آموزشی دارد که در این پروژه ۲۲۰ متر دیوارکشی و هزار و ۹۰۰ متر مربع محوطه‌سازی انجام شده است.

وی بیان کرد: بنیاد قلم‌چی تاکنون برای ساخت ۶ مدرسه در خراسان جنوبی مشارکت داشته است و ۳۶۰ دانش‌آموز ساکن منطقه مهرشهر از فضای آموزشی این مدرسه بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان جنوبی اظهار داشت: تاکنون ۲ هزار مدرسه در این استان ساخته شده که ۴۰۰ مورد آن در شهرستان بیرجند است.

وی با بیان اینکه در بیرجند و حاشیه شهر همچنان ۲۵۰ کلاس درس نیاز است گفت: ۱۰۰ کلاس تا پایان امسال و حداکثر مهر سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

چاوشان عنوان کرد: با توجه ویژه استاندار برای خلق منابع، در جشنواره سال گذشته ۸۶ میلیارد تومان از تعهدات خیرین مدرسه‌ساز استان تخصیص یافت که جهش ۷۰ درصدی را شاهد هستیم.

وی افزود: سال گذشته از ردیف اعتبارات دولتی نیز ۲۵۰ میلیارد تومان تخصیص یافت که نسبت به سال ۹۹ حدود ۱۳۲ درصد رشد داشته است امسال هم ۷۸ میلیارد تومان از محل ردیف‌های دولتی تخصیص نقدی اعتبار مدرسه‌سازی برای استان داشته‌ایم.

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان جنوبی گفت: تعهدات خیرین مدرسه‌ساز در استان از ۱۴ سال گذشته تاکنون به ۳۴۳ میلیارد تومان رسیده است و با تعهدات جدید ، ۱۰۰ درصد کلاس‌های درس با مشارکت خیرین ساخته می‌شود.

در این آیین ضمن تجلیل از پیمانکاران و عوامل اجرایی ساخت این مدرسه، بسته‌های لوازم تحریر و لوازم ورزشی به دانش‌آموزان اهدا شد.

شرکت در بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز خراسان جنوبی از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به این استان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha