مشاور بایدن: معرفی جمهوریخواهان به عنوان خشونت‌طلب به دموکرات‌ها کمک کرد

تهران-ایرنا- «آنیتا دان» مشاور ارشد کاخ سفید گفت استفاده از اصطلاح «جمهوریخواهانِ حامی شعار عظمت را به آمریکا باز می گردانیم» و به تصویر کشیدن نامزدهای حامی دونالد ترامپ به عنوان خشونت طلب و ضد دموکراسی، راهبرد موثری برای دموکرات‌ها در انتخابات میاندوره ای کنگره بود.

به گزارش دوشنبه ایرنا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا با شعار «عظمت را دوباره به آمریکا باز می گردانیم» با عنوان اختصاری «ماگا» در کارزار انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ شرکت کرد. برخی از مفسران این شعار تبلیغاتی را نژاپرستانه توصیف کرده اند.

 ترامپ در رقابت های مقدماتی انتخابات میاندوره ای کنگره که آبان ماه امسال برگزار شد تلاش کرد نامزدهای مورد تایید خود را برای شرکت در انتخابات کنگره معرفی کند. نتایج انتخابات از شکست نامزدهای مورد تایید ترامپ و دستورکار افراط گرایانه او حکایت دارد. بسیاری از نامزدهای مورد حمایت ترامپ از جمله تعدادی از نامزدهایی که همچون ترامپ باور دارند در انتخابات تقلب رخ داده شکست خوردند.

 هفته نامه نیوزویک نوشت: مشاور ارشد بایدن در مصاحبه با برنامه «میت دِ پرس» شبکه ان بی سی گفت استفاده از اصطلاح«جمهوریخواهان ماگا» (جمهوریخواهان طرفدار شعار عظمت را به آمریکا بازمی گردانیم) در واقع می تواند بعد از انتخابات نیز به حزب جمهوریخواه لطمه بزند و در آینده نیز به نفع دموکرات ها باشد.

وی اظهار داشت به تصویر کشیدن نامزدهای طرفدار ترامپ به عنوان افراط گرا و کسانی که دموکراسی را تهدید می کنند راهبرد بسیار موثری برای دموکرات ها در انتخابات میاندوره ای کنگره بود.

مشاور ارشد کاخ سفید افزود وقتی رئیس جمهوربرای اولین بار در ماه مه گذشته از اصطلاح «جمهوریخواهان ماگا» استفاده کرد بسیاری از مفسران فکر می کردند که این راهبرد موثر نیست اما شیوه موثری برای آگاهی به مردم آمریکا درباره خطرات پیش رو بود».

وی تاکید کرد تهدید به استفاده از خشونت سیاسی، «برنامه های افراط گرایانه» و ضدیت با دموکراسی خطرات احتمالی هستند که آمریکا را در آینده تهدید می کنند.

آنیتا دان روز یکشنبه در این مصاحبه گفت جمهوریخواهان باید برنامه های خود را مشخص کنند و راهی را برای جلب رای دهندگان پیدا کنند.

بایدن سپتامبر گذشته در مصاحبه با سی بی اس گفته بود جمهوریخواهانی که طرفدار شعار ترامپ هستند با نتایج انتخابات و فرد پیروز در انتخابات مخالفت می کنند و مانند آنچه که در حمله به کنگره رخ داد خشونت را ابزاری قانونی و مشروع می دانند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha