جمعی از پارکبانان مشهدی خواستار ادامه فعالیت خود در این شغل شدند

مشهد- ایرنا- جمعی از پارکبانان شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد با حضور در مقابل ساختمان شهرداری و شورای این شهر ادامه همکاری با این شرکت و عدم انتقال به سایر مجموعه های شهرداری را خواستار شدند.

به گزارش ایرنا، حدود ۵۰ نفر از پارکبانان صبح امروز در میدان شهدا حضور یافتند تا خواسته های خود را به اعضای شورای شهر و مدیران شهری منتقل کنند.

این افراد قرار است از مجموعه الیت شهرداری جدا و به سازمان عمران شهرداری منتقل شوند که این موضوع برایشان قابل پذیرش نبود، ایمان فرهمندی رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد و سید جلال الدین حسینی واعظ مدیر عامل و عضو هیات مدیره شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد در جمع این افراد حضور یافتند و با ارائه توضیحات لازم آنها را قانع کردند.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل عمران شورای اسلامی شهر مشهد در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: طبق قانون باید مدیریت توقفگاه های حاشیه ای و متمرکز شهرداری به بخش خصوصی واگذار شود.

ایمان فرهمندی افزود: به منظور بیکار نشدن پارکبانان فعال در این مجموعه تصمیم بر آن شد که این افراد به سایر معاونتها و سازمانهای شهرداری طبق نیاز منتقل شوند.

وی اضافه کرد: افرادی که امروز در مقابل ساختمان شورا حضور یافتند باید به سازمان عمران شهرداری منتقل شوند که این موضوع موجب اعتراضشان شده بود.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل عمران شورای اسلامی شهر مشهد گفت: به این افراد توضیح داده شد که به لحاظ قانونی امکان تمدید قرارداد این افراد در الیت وجود ندارد و ناگزیر به انتقال آنها به سایر بخشها هستیم تا شغل و بیمه آنها آسیب نبیند.

فرهمندی افزود: مهمترین نگرانی این افراد، این بود که شغل عمرانی در شان آنها نباشد لذا برایشان روشن شد که هر کدام متناسب با تخصص و علاقه ای که دارند به کار گرفته می شوند.

وی ادامه داد: حدود ۳۵۰ نفر پارکبان در مجموعه الیت فعالیت می کنند که این افراد به مرور در بخشهای مختلف نظیر حفاظت فیزیکی، سازمان میادین، اتوبوسرانی و سازمان عمران به کار گرفته شده اند و می شوند.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل عمران شورای اسلامی شهر مشهد گفت: ۶۰ نفر نیز برای ادامه فعالیت در سازمان عمران معرفی شده بودند که تعدادی به کار گرفته شدند و بقیه نیز معترضان امروز بودند که توجیه شدند.

فرهمندی تاکید کرد: اطمینان می دهیم در دوره انتقال این افراد، حقوقشان به صورت کامل پرداخت می شود و بیمه نیز مختل نمی شود.

شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد، مدیریت توقفگاه‌های غیر حاشیه‌ای با سیستم یکپارچه مدیریت فضای توقفگاه‌ها و کنترل و نظارت بر توقفگاه‌ها را بر عهده دارد.

شورای پنجم شهر مشهد در سال ۹۹ به شرکت الیت مجوز نظارت بر توقفگاه‌های سطح شهر را داده بود که دیوان عدالت اداری در اردیبهشت ماه امسال مصوبه شورای شهر مشهد را نقض آشکار نظام صنفی بیان و آن را باطل کرد. توضیحات بیشتر این خبر را در این لینک و این لینک بخوانید.
 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha