متقیان: سرباز وطن هیچگاه به پرچم ایران پشت نمی‌کند

تهران- ایرنا- دارنده مدال طلای پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو در رشته دوومیدانی گفت: ورزشکاران به عنوان سربازان وطن به مسابقات بین‌المللی اعزام می‌شوند و هدف نهایی آنان برافراشته شدن پرچم مقدس کشور است.

هاشمیه متقیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه هدف نهایی هر ورزشکار رسیدن به سکوی قهرمانی و اهتزاز پرچم مقدس ایران است، اظهار داشت: در تمامی تورنمنت‌هایی که شرکت کردم با عنوان سرباز وطن رفتم و همیشه در کوله و کیف خود پرچم ایران را به همراه داشتم تا در زمان قهرمانی و کسب مدال به آن ادای احترام کنم. البته همه ورزشکارای ما این تفکر دارند و خود را سرباز وطن می‌دانند. هدف اصلی ما در میادین بزرگ برافراشته کردن پرچم ایران است و من در توکیو موفق شدم با رکوردشکنی سرود کشورم را در سالن طنین‌انداز کنم.

متقیان که رفتارش در سکوی قهرمانی با تقدیر بزرگان انقلاب مواجه شد، گفت: زمانی که در توکیو موفق به کسب مدال طلا شدم و روی سکو قرار گرفتم، بسیار هیجانی بودم. در برابر سرود ملی و پرچم ایران بسیار احساسی شدم و اشکم سرازیر شد و به این کار نیز افتخار می‌کنم زیرا باور دارم هدف نهایی هر سرباز برای ایران برافراشته کردن پرچم ایران است و من نیز یکی از سربازان ورزش ایران هستم. احترام به پرچم ایران در هر شرایطی یک افتخار است و این پرچم مایه افتخار و عزت کشور می‌باشد.

سخنگوی مدال‌آوران پارالمپیک در دیدار رهبر انقلاب این را هم گفت: همه ورزشکاران سرباز وطن هستند و هیچ سربازی به پرچم کشورش پشت نخواهد کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha