رضایی:پرچم نماد عزت و افتخار ایران است/ افتخاری بالاتر از بوسه بر این نماد نداریم

تهران- ایرنا- پرافتخارترین مربی پارالمپیکی جهان با تمجید از حرکت ملی‌پوشان والیبال نشسته گفت: سجده شکر بر پرچم ایران قاب ماندگاری بود که در بوسنی رقم خورد زیرا پرچم ایران نماد عزت و افتخار کشور است.

به گزارش ایرنا، تیم والیبال نشسته ایران در مسابقات جهانی این رشته موفق شد در فینال رقابت‌ها تیم بوسنی میزبان را با نتیجه سه بر صفر شکست دهد و جشن قهرمانی را پیش چشم بیش از سه هزار تماشاگر این کشور برگزار کند. یکی از صحنه های ماندگار این مسابقات سجده پارالمپین های ایرانی بر پرچم جمهوری اسلامی بود که در سایت رسمی مسابقات نیز بازتاب داشت.

هادی رضایی سرمربی تیم والیبال نشسته در گفت وگو با ایرنا در زمینه این حرکت گفت: سوای تمام مسائل سیاسی باید بگویم که پرچم نماد افتخار و عزت کشور است و افتخاری بالاتر از بوسه بر این پرچم ندارم. من به پرچم ایران همیشه افتخار کرده و خود را سرباز ورزش پارالمپیکی می‌دانم.

متن کامل این مصاحبه در زیر آمده است:

پرچم نماد افتخار و عزت کشور است

کار زیبایی که ملی‌پوشان والیبال نشسته انجام دادند سجده شکر و بوسه بر پرچم ایران بود. ما در هر حال سرباز وطن هستیم و افتخار می‌کنیم که برای اهتزاز این پرچم در سطح جهان و المپیک تلاش خواهیم کرد. سوای تمام جهت‌گیری‌های سیاسی پرچم و سرود ملی نماد یک کشور است و به این نماد هم افتخار می‌کنیم. ملی‌پوشان بر پرچم سجده کردیم که یکی از بهترین تصاویر مسابقات بود. من به عنوان مربی که تورنمنت های بزرگی را تجربه کردم باور دارم که موفقیت خواست خدا است . در بوسنی توانستیم بر بسیاری از موانع غلبه کنیم.  این مهم تنها با توکل به خدا شکل گرفت و به شکرانه این موفقیت سجده شکر به جا آوردیم.

همچنین پیراهنی که هر بازیکن در میادین بین‌المللی به تن خواهد کرد پرچم ایران است و باید قداست آن نیز حفظ شود.

رضایی:پرچم نماد عزت و افتخار ایران است/ افتخاری بالاتر از بوسه بر این نماد نداریم

از جهنم بوسنی بهشت ساختیم

بوسنی همیشه مدعی بوده و رقیب سنتی والیبال نشسته به شمار می‌رود. این تیم میزبان مسابقات بود و شرایط را برای قهرمانی خود فراهم کرد. با سه هزار تماشاگر و چهار داور خط فشار زیادی را به تیم ما تحمیل کرد اما توانستیم با راهبردهای متفاوت از این فشار خارج شویم. حتی در برخی از مواقع تا یک قدمی باخت رفتیم و استرس بسیار بالا بود اما تجربه و توانایی ملی‌پوشان ایران موجب شده تا از جهنم بوسنی بهشت ساخته شود.

برخی حرکاتم فیلم بود

داوران مسابقه روی اعصاب بازیکنان و کادر فنی بود. همه جوره به سود بوسنی سود می‌زدند. من پیش از آغاز دیدار فینال نیز گفتم که باید چند امتیاز را برای تیم میزبان کنار بگذارید. این کار برای جنگ روانی نبود بلکه مطمئن بودم که اشتباهاتی از سوی داوران صورت خواهد گرفت و این اشتباهات شاید به خاطر میزبانی به سود تیم بوسنی تمام شود. البته بازیکنان و من نیز در جریان مسابقه با رفتار خود اعتراضاتی داشتیم و برخی از حرکاتم نیز فیلم بود.

رضایی:پرچم نماد عزت و افتخار ایران است/ افتخاری بالاتر از بوسه بر این نماد نداریم

نصف سال در اردو بودیم

برای رسیدن به قهرمانی جهان و سهمیه پارالمپیک پاریس سختی‌های زیادی را تحمل کردیم و تیم بیش از ۱۵۰ روز در اردو بود. برای موفقیت باید تلاش کرد و هیچ عنوان به راحتی به دست نخواهد آمد. البته ایرانیان مردان روزهای سخت هستند و در بوسنی فعل خواستن را صرف کردیم. در مسابقات جهانی حتی یک قدم پا پس نگذاشتیم و در نهایت بوسنی میزبان را وادار به تسلیم کردیم. هر وقت شرایط سخت شود ورزشکاران ایران انگیزه بیشتر خواهند گرفت و نتایج درخشانی را رقم می‌زنند.

تمام تیم‌ها به دنبال شکست ایران هستند

 والیبال نشسته ایران در جهان یک نام بزرگ و برند است و همانگونه که ما در برابر تیم‌های بزرگ با آنالیز کامل حاضر خواهیم شد حریفان نیز با شناخت از ما خواهند آمد و این کار را سخت کرده است. همیشه با تاکتیک‌های متفاوت داشته باشیم تا دست تیم برای حریفان رو نشود. البته توانایی ستارگان این رشته در ایران موجب شده تا هر حریفی برابر ما در نهایت شکست را پذیرا باشد. تیم ایران در مسابقات جهانی بوسنی حتی یک ست به رقیبان نداد و در پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو تنها یک ست در فینال واگذار کرد.

رضایی:پرچم نماد عزت و افتخار ایران است/ افتخاری بالاتر از بوسه بر این نماد نداریم

ایجاد انگیزه راهبرد اصلی است

تیم با ترکیبی از جوانان و با تجربه‌ها به بوسنی اعزام شد. این راهبرد من است تا در تیم انگیزه ایجاد کنم. هیچ بازیکنی جایگاه ثابت در والیبال نشسته ایران ندارد. ما به جوانان این انگیزه را خواهیم داد که در صورت رقابت می‌توانند جایگاهی در تیم داشته باشند. حتی ممکن است که تیم به ۲ گروه جوان و با تجربه تقسیم و به تورنمنت‌های بزرگ اعزام شود. جوانانی که در بوسنی به میدان رفتند سرمایه والیبال نشسته به شمار می‌روند.

در هر شرایط سرباز ورزش هستم

منتظر ابلاغ یا حکم برای سمتی نیستم و در هر شرایطی سرباز ورزش پارالمپیکی هستم. برای نایب رییسی کمیته ملی پارالمپیک ثبت نام کردم اما انتخاب شدن یا نشدن جایگاه اصلا برایم مهم نیست. در چند دهه گذشته به این ورزش خدمت کردم و تا روز که بتوانم در خدمت پارالمپیک ایران خواهم بود.

رضایی:پرچم نماد عزت و افتخار ایران است/ افتخاری بالاتر از بوسه بر این نماد نداریم

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha