بستر تحصیل دانش‌آموزان ترکمنستانی در خراسان‌شمالی فراهم است

بجنورد- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی گفت: بسترهای آموزشی برای جذب دانش آموزان کشور ترکمنستان با هدف ارتباط فرهنگی گسترده در این استان فراهم است.

حسن ناهیدی روز دوشنبه در حاشیه هشتمین جلسه شورای آموزش و پرورش خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فراگیری مهارت های علمی و تکنولوژی از نیازهای کشور ترکمنستان است و در دیدار اخیر مسوولان خراسان شمالی از این کشور مورد بررسی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: آموزشگاه‌های فنی‌وحرفه ای و کارودانش خراسان شمالی دارای ظرفیت‌های زیادی برای جذب دانش‌آموزان ترکمنستانی است و این مهم در دستور کار قرار دارد.

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی افزود: استاندار استان آخال ترکمنستان امسال به استان سفر می کند و این طرح در حضور ایشان نهایی و اجرای می شود.

وی گفت: برنامه دولت سیزدهم نیز بر ارتباط با کشورهای هم مرز با ایران استوار است و اجرای طرح های فرهنگی روادید بیشتر و تبادلات اقتصادی و سیاسی را به دنبال دارد.

ناهیدی بیان کرد: آموزش و پرورش متعلق به همه اقشار است و هر چه بیشتر در جهت ارتقای شاخص‌های آموزشی گام برداشته شود، راه توسعه نیز هموار می شود.

هیات تجاری متشکل از سرمایه گذاران استان و همچنین تعدادی از مدیران و مسوولان اقتصادی، دانشگاهی و فرهنگی با هدف افزایش روابط تجاری، بهره‌برداری اقتصادی و شناسایی ظرفیت‌های طرفین در ۲۵ مهرماه سالجاری به ترکمنستان اعزام شد.  

خراسان شمالی براساس آمار جدید اداره کل ثبت و احوال خراسان شمالی دارای یک میلیون نفر جمعیت است و ۲۸۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان دارد و استان آخال یکی از پنج استان این کشور همجوار با خراسان شمالی محسوب می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha