بستر تحصیل دانش‌آموزان ترکمنستانی در خراسان‌شمالی فراهم است

بجنورد- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی گفت: بسترهای آموزشی برای جذب دانش آموزان کشور ترکمنستان با هدف ارتباط فرهنگی گسترده در این استان فراهم است.

حسن ناهیدی روز دوشنبه در حاشیه هشتمین جلسه شورای آموزش و پرورش خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فراگیری مهارت های علمی و تکنولوژی از نیازهای کشور ترکمنستان است و در دیدار اخیر مسوولان خراسان شمالی از این کشور مورد بررسی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: آموزشگاه‌های فنی‌وحرفه ای و کارودانش خراسان شمالی دارای ظرفیت‌های زیادی برای جذب دانش‌آموزان ترکمنستانی است و این مهم در دستور کار قرار دارد.

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی افزود: استاندار استان آخال ترکمنستان امسال به استان سفر می کند و این طرح در حضور ایشان نهایی و اجرای می شود.

وی گفت: برنامه دولت سیزدهم نیز بر ارتباط با کشورهای هم مرز با ایران استوار است و اجرای طرح های فرهنگی روادید بیشتر و تبادلات اقتصادی و سیاسی را به دنبال دارد.

ناهیدی بیان کرد: آموزش و پرورش متعلق به همه اقشار است و هر چه بیشتر در جهت ارتقای شاخص‌های آموزشی گام برداشته شود، راه توسعه نیز هموار می شود.

هیات تجاری متشکل از سرمایه گذاران استان و همچنین تعدادی از مدیران و مسوولان اقتصادی، دانشگاهی و فرهنگی با هدف افزایش روابط تجاری، بهره‌برداری اقتصادی و شناسایی ظرفیت‌های طرفین در ۲۵ مهرماه سالجاری به ترکمنستان اعزام شد.  

خراسان شمالی براساس آمار جدید اداره کل ثبت و احوال خراسان شمالی دارای یک میلیون نفر جمعیت است و ۲۸۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان دارد و استان آخال یکی از پنج استان این کشور همجوار با خراسان شمالی محسوب می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha