عملکرد رسانه‌های گلستان در آشوب‌های اخیر اثربخش و هدایتگرانه بود

گرگان - ایرنا - معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان با تقدیر از عملکرد مثبت و هوشمندانه مردم استان در اغتشاشات اخیر گفت: یکی از پایه‌های اصلی بصیرت‌افزایی مردم در همراهی‌نکردن با آشوب‌ها، فعالیت اثربخش، امیدآفرین و هدایتگرانه رسانه‌های استان بود.

به گزارش ایرنا، سیدعلی مهاجر روز یکشنبه در نشست خبری اظهار داشت: نقش رسانه‌های گلستان در اغتشاشات اخیر، خاموش‌کردن آتش فتنه و آشوب با تکیه بر روشنگری بود که ادامه این روند مورد انتظار جامعه و علاقمندان انقلاب است.

وی بر ضرورت همراهی بیشتر مدیران گلستان با رسانه‌ها و استفاده از این ظرفیت برای بیان عملکرد دولت و جمهوری اسلامی تاکید کرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان به برگزاری پانزدهمین جشنواره اقوام در استان اشاره کرد و گفت: فعالیت چشمگیر رسانه‌های استان با تولید محتوای مطلوب و تلاش ماموران انتظامی در تامین امنیت، این جشنواره را به اتفاقی روبه‌‎جلو برای معرفی بهتر و بیشتر استان تبدیل کرد.                                                                                  

مهاجر ادامه داد: این جشنواره که با استقبال گسترده عمومی همراه شد، نشان داد که مردم بیش از همیشه به نشاط و شادی احتیاج دارند و باید بستر آن را با برنامه‌ریزی درست فراهم کرد.

وی با تاکید بر تقویت ارتباط مدیران با خبرنگاران و رسانه‌های گلستان گفت : در این راستا روابط هیات اندیشه‌ورز استان با خبرنگاران تقویت خواهد شد تا ضمن حل دغدغه خبرنگاران، از این ظرفیت در راستای توسعه استان استفاده شود.

۲۰ هیات اندیشه‌ورز با ۳۸۹ عضو نخبه از اقشار مختلف گلستان در معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان تشکیل شده است.

وی با گلایه از سیاست‌زدگی زیاد در گلستان گفت: مردم استان از این شرایط سیاست‌زده خسته شده‌اند.

مهاجر ادامه داد: در دولت سیزدهم فامیل‌بازی جایی ندارد و یکی از بخش‌هایی که می‌تواند به دولت برای پایان این فضا کمک کرده و مسیر رسیدن به توسعه را هموارتر کند، رسانه است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان ادامه داد: خبرنگاران و رسانه‌های استان می‌توانند با ارائه محتوای مطلوب ناشی از شناخت دقیق کمبودها و ظرفیت‌های استان به مسوولان کمک کنند.

به تلاش شبانه‌روزی مسوولان گلستان برای مهار آشوب‌های اخیر اشاره کرد و گفت: از زمان آغاز آشوب‌ها تاکنون ۹۱ قبضه اسلحه در استان کشف شد.

مهاجر ادامه داد: در آشوب‌های اخیر برخی سیبلریتی‌ها لیدری جریان را به دست گرفته و با بی‌اخلاقی به دنبال اغتشاش در کشور بودند.

وی گفت:هدف این گونه افراد از ایجاد آشوب در کشور، رسیدن به آزادی و ولنگاری است در حالی که کشور قانون دارد و همگان موظف به رعایت آن هستند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان افزود: در این آشوب‌ها حتی به پرچم پرافتخار ایران که پشتوانه ۸۰ میلیون نفری دارد دهن‌کجی شد اما اغتشاشگران باید بدانند که مردم از این گونه بی‌حرمتی‌ها به سادگی نمی‌گذرند و پاسخ قاطع به آن خواهند داد.

مهاجر بیان کرد: فعالیت برخی شبکه‌های معاند مانند بی‌بی‌سی و اینترنشنال در آشوب‌های اخیر  و حمایت از اغتشاشگران برای ایجاد ناامنی در کشور خلاف رویه و قانون کشورهایی است که در آن فعالیت کرده و از منابع مالی آن تغذیه می‌کنند.

وی گفت: انگلیس و عربستان که حامیان مالی این شبکه‌ها هستند، در باتلاق مشکلات سیاسی و اقتصادی گرفتار شده و در تامین حقوق اولیه زندگی شهروندان خود عاجز مانده اند اما برای کشوری مانند ایران نسخه حمایت از حقوق بشر می‌پیچند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان بیان کرد: عربستان سعودی جوانان معترض خود را گردن می زند اما در شبکه اینترنشنال به حمایت از اغتشاشگران آمده و با انتشار دروغ و تحریف می‌خواهد برای نظام مقدس جمهوری اسلامی مانع‌تراشی کند.

مهاجر خطاب به رسانه‌های گلستان گفت: شما نیروهای موثر در جنگ نرم هستید و ما برای کمک به حل مشکلات استان دست کمک به سوی شما دراز می‌کنیم.

وی افزود: یکی از مشکلات مهم و زیربنایی گلستان، کمبود زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری است که استاندار و دیگر مدیران مرتبط استان با تلاش شبانه‌روزی به دنبال حل این مشکل هستند.

مهاجر گفت: گلستان ۷۰۸ تشکل مردم نهاد دارد و استفاده از ظرفیت مشارکت مردمی یکی از اولویت های این معاونت برای رشد و توسعه استان است.

در این نشست که مدیرکل دفتر امور اجتماعی و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان گزارشی از برنامه‌های خود ارائه کردند.

همچنین در این نشست ۱۲ نفر از خبرنگاران رسانه‌های گلستان دغدغه‌های حوزه کاری خود را به همراه پیشنهادات مرتبط با حل مشکلات استان مطرح کردند.

گلستان ۶۷ پایگاه خبری تحلیلی ، ۱۸ نشریه الکترونیک و ۸۵ نشریه و روزنامه دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha