۶۰ انجمن علمی در دانشگاه محقق اردبیلی فعال است

اردبیل - ایرنا - سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی گفت: ۶۰ انجمن علمی با مشارکت پر شور دانشجویان در این مرکز علمی فعالیت دارند و طی چند سال اخیر در زمره انجمن‌های سه تا پنج دانشگاه برتر کشور قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا اسماعیل چمنی روز یکشنبه در همایش انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی در این مرکز دانشگاهی تصریح کرد: امروزه در کل دنیا و دانشگاه‌های بزرگ کشور، انجمن‌های علمی جایگاه ویژه‌ای یافته و از اهمیت فراوانی برخوردارند.
وی با بیان اینکه انجمن‌های علمی نباید فقط به چاپ یک نشریه یا برگزاری یک کارگاه اکتفا کنند، افزود: این انجمن‌ها می‌توانند فعالیت‌های فراتر از دانشگاه انجام دهند و رویکرد جدید دانشگاه محقق اردبیلی برگزاری دوره‌های مهارت آموزی نظیر تعمیرات موبایل و غیره برای دانشجویان است و این حرکت در برخی از انجمن‌های علمی آغاز شده است.
سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی تاکید کرد: دانشجویان در کنار حرفه اصلی دانشگاهی خود حداقل یک حرفه دیگر را بیاموزند تا بعد از فارغ التحصیلی، دغدغه اشتغال نداشته باشند.

عباس فنی اصل معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این همایش گفت: انجمن‌های علمی این دانشگاه طی چند سال اخیر جزو سه تا پنج انجمن دانشگاه‌های برتر کشور بوده و برای دانشگاه ما افتخار کسب کرده اند.

وی افزود: تمام مباحث علمی را نمی‌توان در کلاس‌های درس ارائه داد و انجمن‌های علمی از جمله تشکل‌های دانشجویی هستند که سعی دارد خلاءهای علمی دانشگاه و نیازهای دانشجویی را رفع کند و معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه از انجمن ها حمایت می کند.

در پایان این همایش یکروزه از دانشجویان فعال و برتر انجمن‌های علمی دانشگاه محقق اردبیلی تجلیل شد.

دانشگاه محقق اردبیلی در سال ۱۳۵۷ با نام دانشکده کشاورزی تاسیس شده است و اکنون تعداد رشته‌های مصوب این دانشگاه ۲۸۱ رشته شامل ۶۲ رشته در مقطع دکتری، ۱۳۳ رشته مقطع کارشناسی ارشد، ۷۹ رشته مقطع کارشناسی و هفت رشته مقطع کاردانی است.
این دانشگاه دارای ۹ دانشکده، سه مرکز تحقیقات، سه پژوهشکده، ۱۹ هسته پژوهشی و یک مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناور است و همایش‌های علمی و آموزشی متنوعی در آن با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha