۲۲ آبان ۱۴۰۱، ۱۳:۴۹
کد خبرنگار: 2485
کد خبر: 84940792
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سفر نماینده رهبر معظم انقلاب به سیستان و بلوچستان

تهران - ایرنا - نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه امروز - یکشنبه - به استان سیستان و بلوچستان سفر می کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، حجت الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری قرار است در این سفر با علمای شاخص اهل سنت، ائمه جمعه استان، خانواده شهدای امنیت و نخبگان دیدار داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری از زاهدان به‌عنوان «پایتخت وحدت اسلامی» یاد کرد و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سفری که اواخر سال ۸۱ به سیستان و بلوچستان داشتند، حضور علمای‌ گرانقدر و شخصیت‌های‌ علمی‌ ـ فرهنگی‌ در تاریخ‌ این‌ منطقه‌ را نشان‌دهنده‌ عمق‌ فرهنگ‌ و آگاهی‌ و معرفت‌ مردم‌ سیستان‌ دانستند.

استان سیستان و بلوچستان با مرکزیت زاهدان در جنوب شرق کشور قرار دارد و با ۲٬۷۷۵٬۰۱۴ نفر جمعیت، پس از کرمان دومین استان پهناور به‌شمار می‌رود.

این استان با داشتن موقعیت راهبردی بازرگانی و ترانزیتی و دارا بودن ظرفیت‌های کشاورزی و باغبانی و همچنین جاذبه‌های فراوان تاریخی و طبیعی و صنعت در حال رشد، از استعداد بالایی برای توسعه و آبادانی برخوردار است و پس از انقلاب اسلامی همواره مورد توجه بوده و گام های بسیاری در جهت رونق آن برداشته شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha