۲۲ آبان ۱۴۰۱، ۱۳:۴۳
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84940733
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار: ۱۸ هزار میلیارد ریال به اشتغال در کردستان اختصاص یافت

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان گفت: بیش از ۱۸ هزار میلیارد ریال تسهیلات اخیرا از محل تبصره ۱۶ قانون بودجه برای ایجاد اشتغال در استان تخصیص پیدا کرده و سهم شهرستان‌ها و برش بانکی و دستگاهی این اعتبارات هم در شورای اشتغال استان مشخص شده است.

به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا روز یکشنبه در مراسم اهدای جهیزیه به زوج‌های جوان زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان در سنندج تاکید کرد: مدیران دستگاه ها و بانک‌ها در پرداخت این وام، تسهیلگری کنند ضمن اینکه از جوانان بویژه زوج‌های جوان دعوت می‌شود از این ظرفیت‌ها و تسهیلات که دولت فراهم کرده استفاده کنند تا بتوانیم معضل بزرگ بیکاری در استان را مهار کنیم.

وی با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره) نقش موثری در ایجاد اشتغال در جامعه دارد گفت: سهم قابل توجهی از اشتغال ایجاد شده در استان، نتیجه برنامه‌ریزی و طراحی این نهاد است.

کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کردستان در سال جاری زمینه ایجاد اشتغال برای هفت هزار و ۳۲۶ نفر از مددجویان زیرپوشش این نهاد را فراهم کرده است و تا ۱۵ آبان پنج هزار و ۷۱۵ فقره تسهیلات با اعتبار ۴۵۱ میلیارد تومان برای ایجاد این تعداد اشتغال به متقاضیان پرداخت کرده است.

زارعی کوشا افزود: امروز نهاد کمیته امداد به عنوان یکی از یادگاری‌های امام راحل و از صدقات جاریه ایشان در مسیر بالندگی است و نقش موثری در رفع محرومیت، عمران و آبادانی و اشتغال دارد.

استاندار کردستان از سایر دستگاه‌هایی که در حوزه اشتغال فعالیت دارند خواست همین روند را در پیش گرفته و در این زمینه با جدیت تلاش کنند.

زارعی کوشا افزود: زمینه بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها در استان در حوزه‌های مختلف تولیدی، کشاورزی، صنایع تبدیلی، صنعت، معدن، خدمات و انواع واحدهایی که می تواند به توانمندسازی، ایجاد اشتغال و درآمد پایدار یک خانوار کمک کند، فراهم است و امید می رود با انسجام مناسب بین دستگاه ها، متقاضیان و بانک‌ها  از این ظرفیت استفاده شود.

در ادامه این آیین به صورت نمادین تعدادی از زوج‌های جوان هدیه خود را از دست مسوولان گرفتند.

هم اکنون ۱۶۵ هزار نفر از جمعیت استان کردستان در قالب ۷۵ هزار خانوار زیرپوشش نهاد حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند که ۱۰ درصد جمعیت استان را شامل می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha