حدود ۱۴ هزار زائر از خراسان رضوی امسال به عتبات عالیات عراق اعزام شدند

مشهد- ایرنا- مدیر حج و زیارت خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تا نیمه آبان ماه، ۳۵۰ کاروان شامل ۱۳ هزار و ۴۴۴ زائر به عتبات عالیات عراق اعزام شدند.

جواد شاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد ۳۰۸ کاروان با ۱۲ هزار و ۷۰۷ زائر از شهر مشهد و ۴۲ کاروان با ۷۳۷ زائر از سایر شهرستان‌های استان خراسان رضوی از طریق سازمان حج و زیارت استان به عتبات عالیات عراق اعزام شده‌اند که البته بسیاری از زائران شهرستان‌ها نیز با کاروان‌های مشهد به این عتبات عالیات اعزام شده‌اند.

وی ادامه داد: زائران اعزامی شامل پنج هزار و ۲۱۷ زائر مرد، هشت هزار و ۱۶۵ زائر زن و ۶۲ کودک با کمتر از ۲ سال سن بوده‌اند.

مدیر حج و زیارت خراسان رضوی گفت: از این تعداد حدود ۹ هزار و ۵۰۰ زائر از طریق هوایی و بقیه با کاروانهای زمینی به عتبات عالیات عراق اعزام شده‌اند.

شاد افزود: متقاضیان تشرف به عتبات عالیات عراق می‌توانند با مراجعه به دفاتر زیارتی و یا از طریق سایت برای خود و همراهانشان  ثبت‌نام کنند و برای آسان سازی سفر زائران، کاروان‌های ارزان قیمت نیز راه‌اندازی شده است که قیمت آنها حدود چهار میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

وی ادامه داد: با تلاش‌های صورت گرفته پرواز مستقیم مشهد به دمشق نیز از ابتدای آبان ماه سال جاری راه اندازی شده است و هر هفته بیش از ۱۰۰ نفر در روزهای یکشنبه به سوریه اعزام می‌شوندکه مشتاقان سفر برای زیارت حرم حضرت زینب (س) می‌توانند با مراجعه به دفاتر زیارتی تحت پوشش حج و زیارت و یا شرکت مرکزی خدمات زیارتی استان نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

مدیر حج و زیارت خراسان رضوی اظهار داشت: از آغاز دوباره اعزام کاروان های زیارتی به حرم حضرت زینب (س) از ابتدای آبان ماه امسال تا کنون حدود ۴۰۰ زائر نیز به سوریه اعزام شده اند.

شاد با بیان این که سفر زیارتی به سوریه به مدت هفت شب و با ارائه خدمات کامل صورت می‌گیرد اظهار داشت: قیمت سفر زیارتی به سوریه برای بزرگسالان مبلغ ۱۱۷ میلیون و ۴۴۴ هزار ریال، برای گروه سنی ۲ تا ۱۲ سال مبلغ ۱۱۴ میلیون و ۴۹۱ هزار ریال و برای کودکان کمتر از ۲ سال مبلغ ۱۲ میلیون و ۸۵۰ هزار ریال است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha