۲۲ آبان ۱۴۰۱، ۱۲:۰۴
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84940522
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سامانه الکترونیکی سهیم در کردستان آغاز به کار کرد

سنندج- ایرنا- مدیرکل ثبت احوال کردستان گفت: ۹ خدمت الکترونیکی برای متقاضیان از طریق درگاه خدمات الکترونیکی این سازمان به عنوان سامانه سهیم (سامانه هویت یکتای ملی) در دسترس قرار گرفت و شهروندان بدون مراجعه به مراکز ثبت احوال می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.

به گزارش ایرنا، علی جوکار روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز بکار این درگاه از هفته دولت امسال، اظهار داشت: اکنون این سامانه در کردستان به صورت مستقل در نشانی sahim.sabteahval.ir در دسترس است.

وی با بیان اینکه این درگاه خدمات الکترونیک مبتنی بر تلفن همراه سازمان ثبت احوال کشور است، افزود: در حال حاضر این سامانه آخرین اطلاعات موجود والدین، فرزندان و همسر هر شخص ایرانی را نمایش می‌دهد.

مدیرکل ثبت احوال کردستان با اشاره به اینکه در این درگاه خدمات هویتی، بسته به سطح احراز هویت انجام شده، در دسترس است، اضافه کرد: پایگاه اطلاعات خانواده، ثبت نام کارت هوشمند ملی، ثبت تغییر نشانی، درخواست تغییر نام، درخواست گواهی تجرد، مدارک پیدا شده، ثبت شکایات، اخبار واطلاعات و قوانین و مقررات در این سامانه تعبیه شده است.

جوکار هدف از راه اندازی این سامانه را ارائه هرچه بهتر خدمات مبتنی بر اطلاعات خانواده توسط دستگاه‌های اجرایی در آینده اعلام کرد و گفت: این سامانه پایگاهی با مسوولیت سازمان ثبت‌ احوال کشور است که در آن اطلاعات سببی و نسبی شهروندان ایرانی شامل اطلاعات پدر، مادر، همسر و فرزندان درج شده و مبنای ارائه خدمات به خانواده‌های ایرانی خواهد بود.

سامانه سهیم در ساعات اداری دارای پشتیبانی تلفنی بوده و هزینه خدمات هم رایگان است.

استان کردستان براساس آخرین آمار رسمی، یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha