۲۱ آبان ۱۴۰۱، ۲۲:۴۹
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 84940177
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رسیدگی به وضعیت مرزنشینان از اولویت‌های دولت سیزدهم است

بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور گفت: رسیدگی به وضعیت مرزنشینان از اولویت‌های دولت سیزدهم در راستای ماندگاری جمعیت در نقاط مرزی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا محسن کوشش‌تبار روز شنبه در ششمین جلسه شورای ساماندهی مبادلات مرزی و کارگروه توسعه صادرات خراسان جنوبی که در محل منطقه ویژه اقتصادی بیرجند برگزار شد، اظهار داشت: برای پیشرفت استان نیاز به بلند پروازی است که یکی از این موارد، بحث فرودگاه و پروازهاست که باید بیش از گذشته از این ظرفیت در راستای توسعه استان استفاده شود.

وی با بیان اینکه مشکلات سد راه تولیدکنندگان استان باید در ستاد تسهیل استان بررسی و حل شود، عنوان کرد: خراسان جنوبی بیش از گذشته در عرصه تولید و پیشرفت رخ نمایی کرده اما برای پیشرفت بیشتر نیاز به اقدام جهادی مسئولان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور به انسجام و همدلی بین مسئولان خراسان جنوبی در جهت رفع مشکلات مختلف استان اشاره کرد و گفت: سرمایه گذاری بخش خصوصی در این استان با وجود تمامی مشکلات، اقدامی ارزشمند و بزرگ است.

کوشش‌تبار عنوان کرد: از ابتدای سال تاکنون ۷۱ درصد تحقق اشتغال استان محقق شده که میانگین کشوری ۵۵ درصد است که این امر در سایه همدلی مسئولان استانی رقم خورده است.

وی با تاکید براینکه خراسان جنوبی توانمندی‌های بالقوه‌ای به خصوص در بخش کشاورزی و معادن دارد که باید با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان تبدیل به بالفعل شود، بیان کرد: در حوزه‌های معادن و تولیدات دانش بنیان این استان سرآمد است و حرف هایی برای گفتن دارد که باید روند پیشرفت در این زمینه‌ها و سایر زمینه‌های مستعد ادامه‌دار باشد.

کوشش‌تبار بیان کرد: باید تکمیل زنجیره ارزش افزوده محصولات استان در اولویت قرار گیرد، عنوان کرد: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید جدی‌تر از گذشته در راستای حل مشکلات واحدهای تولیدی فعال شود باید بخش خصوصی تغییر و تحول در نگرش مسئولان را حس کند.

وی از برگزاری ستاد تسهیل ملی خاص رفع مشکلات واحدهای تولیدی خراسان جنوبی خبرداد و گفت: مشکلات واحدهای تولیدی استان که در استان قابل رفع نیست در ستاد ملی مورد بررسی و برای آن راهکار ارائه خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha