۲۱ آبان ۱۴۰۱، ۲۱:۰۵
کد خبر: 84940149
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تکریم شهید نخبه حرم شاهچراغ که یار نیازمندان بود

۲۱ آبان ۱۴۰۱، ۲۱:۰۵
کد خبر: 84940149
تکریم شهید نخبه حرم شاهچراغ که یار نیازمندان بود

شیراز-ایرنا-تولیت حرم مطهر حضرت احمدبن موسی(ع) در دیدار با خانواده شهید مجتبی ندیمی، از این شهید که بیشتر درآمدش را به امور خیر و مشارکت در بازسازی عتبات عالیات اختصاص می‌داد تکریم کرد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی و امور بین‌الملل آستان مقدس حضرت احمدبن موسی(ع)؛ حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم کلانتری، روز شنبه به همراه جمعی از خدام و معاونین آستان مقدس، با حضور در منزل شهید مجتبی ندیمی، که در واقعه تروریستی چهارم آبان ماه به درجه رفیع شهادت نائل آمد، ضمن تکریم و عرض تسلیت و همدردی با خانواده معزز این شهید والامقام، صبر و سلامتی از درگاه خداوند متعال برای ایشان مسألت کرد.

 شهید مجتبی ندیمی فرزند مصطفی، ۴۵ ساله و فارغ التحصیل رشته مهندس مکانیک بود.
به گفته خانواده این شهید والامقام، تلاوت قرآن و زیارت عاشورای هر روزه ایشان ترک نمی شد و بیشتر درآمد خود را صرف کمک به نیازمندان، امور خیر و مشارکت در بازسازی عتبات عالیات می کرد. شهید ندیمی که فردی شناخته شده در بین خدام آستان مقدس بود، در نقطه ای از حرم مطهر به شهادت رسید که در آنجا همیشه به نماز و عبادت مشغول بود.
پیکر مطهر این شهید والامقام، در صحن حرم مطهر حضرت احمدبن موسی(ع) به خاک سپرده شده است.

به گزارش ایرنا، غروب چهارشنبه چهارم آبان‌ماه ۱۴۰۱، فردی مسلح با حمله به حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع)، زائران این حرم را به رگبار بست. این حمله تروریستی بنا بر آخرین اعلام مسئولان استان فارس، ۱۳ شهید و ۳۰ مجروح در پی داشته است.
عامل این حمله تروریستی در بیمارستان به هلاکت رسید و عامل دوم این عملیات پس از دستگیری با اعتراف به انجام شدن جنایت در حرم شاهچراغ (ع) از سوی گروه تروریستی داعش گفت: از نگاه این گروه تکفیری، زمان اغتشاشات بهترین موقع برای عملیات در ایران بود و شیراز به عنوان محل انجام عملیات تعیین شد.
پیش از این، وزارت اطلاعات ۱۶ آبان ۱۴۰۱ در دومین اطلاعیه خود پیرامون حادثه تروریستی شاهچراغ با اعلام اینکه تاکنون ۲۶ تروریست تکفیری وابسته به گروه داعش دستگیر شده‌اند، اعلام کرد: تروریست‌های مذکور، در استان های فارس، تهران، البرز، کرمان، قم و خراسان رضوی مورد تعقیب قرار گرفته و دستگیر شده‌اند. تعدادی از آن‌ها نیز در مرزهای شرقی و هنگام فرار از کشور بازداشت شدند.
 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha