افزایش گلخانه‌های چهارمحال و بختیاری تا سطح ۵۰۰ هکتار در دستور کار قرار گرفت

شهرکرد_ ایرنا_ استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره برنامه دولت سیزدهم در راستای افزایش سطح گلخانه‌های سبزی و سیفی گفت:  در همین راستا افزایش سطح گلخانه‌های این استان تا سطح ۵۰۰ هکتار  در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامعلی حیدری شامگاه شنبه در بازدید از مرکز تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: افزایش سطح زیرکشت، ارتقای بهره‌وری در تولید، اشتغال‌زایی، کاهش نرخ بیکاری و کشت در چند فصل از مزیت‌های کشت‌های گلخانه‌ای به‌شمار می‌رود.

وی تلاش برای تکمیل زنجیره تولید محصولات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری را ضروری دانست و افزود: جلوگیری از خام‌فروشی و افزایش ارزش اقتصادی تولیدات از مزیت‌های تکمیل زنجیره تولید و توجه به صنایع تبدیلی و تکمیلی است.

حیدری ورود مرکز تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی چهارمحال و بختیاری به حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی را ضروری اعلام و تصریح کرد: با توجه به نام‌گذاری سال‌جاری از سوی رهبر معظم انقلاب به‌نام تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین باید گسترش مراکز علمی، تحقیقاتی و دانش‌بنیان در کشور با هدف افزایش تولید و بهره‌وری در حوزه کشاورزی مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی حوزه کشاورزی را دارای اهمیت در تولید و امنیت غذایی دانست و یادآور شد: کشاورزی و دامپروری از ظرفیت‌های مهم استان و تقویت آن ضروری است.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به بروز پدیده تغییر اقلیم در مناطق مختلف استان اظهار داشت: در شرایط کنونی مدیریت مصرف آب در حوزه کشاورزی و دامپروری ضروری است و مرکز تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی استان می‌تواند در این زمینه طرح‌های موفق‌تر با خروجی علمی و تحقیقاتی ارائه دهد.

وی با اشاره به فعالیت ۱۳ هزار عضو هیات علمی در حوزه کشاورزی دانشگاه‌های کشور گفت: از این ظرفیت علمی در چهارمحال و بختیاری بهره‌گیری و از هرگونه فعالیت موازی خودداری شود.

حیدری به اختصاص اعتبارات قابل‌توجهی به حوزه کشاورزی چهارمحال و بختیاری در سفر رئیس‌جمهور به استان اشاره و تاکید کرد:  استفاده از این فرصت شاخص‌های توسعه‌ای استان را متحول می‌کند.

وی با اشاره به لزوم انتقال واحدهای دامپروری به خارج از شهرها افزود: این اقدام در پیشگیری از شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام جلوگیری می‌کند.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری ۶۷ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی دارد که سالانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در استان تولید می‌کنند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha