۲۱ آبان ۱۴۰۱، ۱۷:۱۶
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 84940045
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آغاز تمرین هوایی مشترک عربستان و یونان

۲۱ آبان ۱۴۰۱، ۱۷:۱۶
کد خبر: 84940045
آغاز تمرین هوایی مشترک عربستان و یونان

تهران- ایرنا- منابع خبری امروز (شنبه) از آغاز تمرینات هوایی مشترک میان عربستان سعودی و یونان موسوم به "چشم عقاب ۳" خبر دادند.

به گزارش روز شنبه ایرنا، خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس) اعلام کرد که تمرینات مشترک نیروی هوایی این کشور و یونان امروز در یونان آغاز شد.
برپایه تین گزارش، تمرین "چشم عقاب۳" بر اجرای پروازهای آموزشی در قالب یک عملیات هوایی متمرکز است و شامل عملیات ضد هوایی دفاعی و تهاجمی، عملیات حمله استراتژیک و عملیات پشتیبانی هوایی می‌شود.
پیشتر وزارت دفاع عربستان اعلام کرده بود که جنگنده های F-۱۵ نیروی هوایی این کشور به پایگاه هوایی "سودا" در جزیره "کرت" یونان وارد شدند.
خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس) در این باره گزارش داد: این جنگنده‌ها بخشی از اسکادران نیروی هوایی این کشور هستند که در تمرین های «عین الصقر ۳» (چشم عقاب ۳) شرکت می‌کنند.
به گفته خلیفه العنزی خلبان سعودی و فرمانده اسکادران هوایی شرکت کننده در این تمرینات گفت: این تمرین‌ات ادامه رزمایش "چشم عقاب" است که به طور متناوب در عربستان و یونان برگزار شده است.
بر پایه این گزارش، این تمرینات نظامی از هفتم تا ۱۲ ماه نوامبر جاری برگزار می‌شود.
رزمایش «چشم عقاب ۱» مارس ۲۰۲۱ در پایگاه "سودا" یونان و رزمایش «چشم عقاب ۲» مه ۲۰۲۱ در پایگاه هوایی ملک فیصل در عربستان برگزار شده بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha