۲۱ آبان ۱۴۰۱، ۱۶:۱۵
کد خبرنگار: 1005
کد خبر: 84939925
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

 بسیج سازندگی ظرفیت تبدیل تهدیدات به فرصت ها را دارد

شیراز- ایرنا- رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: نگاه سازمان بسیج سازندگی کمک کنندگی است چرا که این سازمان ظرفیت بسیج کردن مردم و تبدیل تهدیدها به فرصت ها را دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار محمد زهرایی،  روز شنبه در آیین بهره برداری از پنج هزار و ۱۰۰ فرصت شغلی اجتماع محور خُرد و خانگی استان فارس در شیراز افزود: سازمان بسیج سازندگی کمک به دولت ها را وظیفه خود می‌داند، به ویژه دولت انقلابی و مردمی سیزدهم که رویکردهای خوبی دارد و امیدواریم در بدنه دولت نیز با قوت و قدرت رویکردهای رئیس جمهور ساری و جاری شود.
وی ادامه داد: یکی از شعارهای دولت سیزدهم ایجاد اشتغال پایدار بود که در سازمان بسیج قرارگاهی تشکیل شده به نام قرارگاه اقتصاد مقاومتی که بسیج از ۲ نقطه نسبت به ایجاد فرصت شغلی اقدام می‌کند.
وی ادامه داد: یکی از این نقاط صندوق های قرض الحسنه اشتغال زا است که کاملا هم مردمی و از جنس صندوق های خانگی هستند، تصدی گری بسیج در آنها نیست و دستورالعمل های بانک مرکزی را ندارند.
او اظهار داشت: هم اینک بالغ بر ۲۹ هزار صندوق قرض الحسنه در کشور داریم که حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار خانوار عضو این صندوق ها هستند.
رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور ادامه داد: سال گذشته در مجموع ۷۹ هزار فرصت شغلی در کشور از سوی این سازمان ایجاد شد و امسال نیز ۲۵ هزار فرصت شغلی ایجاد شده است.
زهرایی گفت: دلیل کاهش مشاغل ایجاد شد در سال جاری نسبت به سال گذشته این است که تبصره ۱۶ و ۱۸ دیر ابلاغ شد و فقط چند بانک آنرا ابلاغ کردند که امیدواریم با ابلاغ سایر بانک ها در چند ماه باقیمانده از سال بتوانیم جبران عقب ماندگی ماه‌های اخیر را بکنیم.
وی ادامه داد: یک نقطه دیگر نیز طرح های اشتغالزای بسیج است که با دولت در زمینه ایجاد اشتغال در مباحث مختلف از جمله احیای یک هزار واحد صنایع خُرد تفاهم نامه منعقد کرده‌ایم.
او اظهار داشت: در بحث راه‌اندازی نیروگاه‌های کوچک مقیاس خانگی هم مصوبه مجلس را برای ۵۰ هزار نیروگاه گرفتیم که تا سقف ۱۲۰ میلیون تومان تسهیلات چهار درصد با مدت زمان بازپرداخت ۸۰ ماه به متقاضیان پرداخت می شود.
رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور افزود: به دنبال مطرح شدن این مساله در دولت، معاون اول رئیس جمهور نیز ۶۰ هزار نیروگاه به ۵۰ هزار نیروگاه مذکور افزود که در مجموع به ۱۱۰ نیروگاه رسید و برای احداث آنها نیز یک تفاهم نامه پنج جانبه بین کمیته امداد، بهزیستی، معاونت مناطق محروم ریاست جمهوری، وزارت نیرو و بسیج سازندگی امضا شد.
در این مراسم تفاهم نامه ۶ جانبه ایجاد پنج هزار نیروگاه خورشیدی با اعتباری بالغ بر  هزار میلیارد ریال به امضای بسیج سازندگی، کمیته امداد، بهزیستی، توزیع برق شیراز، توزیع برق فارس و امور روستایی و شوراهای استانداری فارس رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha