۲۱ آبان ۱۴۰۱، ۱۷:۵۱
کد خبر: 84939904
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

فرماندار مهریز از خسارت ۳۶۰ میلیارد ریالی به قنوات خبر داد

یزد- ایرنا- فرماندار مهریز گفت: بر اثر جاری شدن سیل سال‌جاری ۳۶۰ میلیارد ریال خسارت به قنوات شهرستان به خصوص در بخش مرکزی وارد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد دهقان بنادکی روز شنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و عملیات پاسخ به بحران شهرستان افزود: میزان خسارت طبق مقررات به مسئولان استان اعلام که امیدواریم هرچه زودتر نسبت به جبران آن و کمک به کشاورزان اقدام شود.

وی در ادامه این جلسه بر هماهنگی و همکاری مجموعه دستگاه‌ها با ستاد بحران شهرستان به منظور پیشگیری از حوادث احتمالی در فصول پاییز و زمستان تاکید و رعایت استانداردهای لازم و در نظر گرفتن نیازهای ضروری و اولیه خسارت دیدگان را خواستار شد.

لازم است اقدامات پیشگیرانه در مهریز انجام شود تا دهانه چاه‌ها و قنوات دوباره آسیب نبیند و استحکام سازی لازم صورت گیرداین مسئول به اهمیت نظارت مسئولان و اجرای مقررات در پیشگیری از حوادث در شهر و مناطق بخش مرکزی شهرستان تاکید و اظهار کرد: لازم است اقدامات پیشگیرانه انجام شود تا دهانه چاه‌ها و قنوات دوباره آسیب نبیند و استحکام سازی لازم صورت گیرد.

دهقان بنادکی ادامه داد: نقاطی که در صورت بارندگی، مستعد خراب شدن هستند پیگیری و از ساخت و سازهای کنار رودخانه‌ها که احتمال تخریب وجود دارد جلوگیری شود و در این خصوص به هیچ وجه بی تفاوتی و سهل انگاری از هیچ فردی در منطقه پذیرفته نیست.

فرماندار مهریز از خسارت ۳۶۰ میلیارد ریالی به قنوات خبر داد

در ادامه علیرضا مرادیان معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری مهریز بر اطلاع رسانی مخاطرات جوی تاکید کرد و گفت: اطلاع رسانی در زمان بحران بسیار سخت است و لازم است اقدام جدی برای جامعه هدف روستایی که بعضا به هشدارهای هواشناسی دسترسی ندارند انجام شود.

همچنین تعدادی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان گزارشی از اقدامات انجام شده در جهت پیشگیری از بروز حوادث احتمالی در فصل پاییز و زمستان ارائه دادند.

اراضی کشاورزی مهریز ۱۷ هزار و ۵۰۰ هکتار است که حدود ۱۵ هزار بهره بردار در کاشت، داشت و برداشت محصولات باغی و زارعی در این شهرستان فعالیت دارند که ۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی مهریز باغی و بقیه زراعی است.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد واقع شده و دارای حدود ۶۰۰ رشته  قنات است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha