۲۱ آبان ۱۴۰۱، ۱۳:۵۶
کد خبر: 84939799
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

 ۳۴۰ متر از مسیل‌های شهر قشم لایروبی شد

۲۱ آبان ۱۴۰۱، ۱۳:۵۶
کد خبر: 84939799
 ۳۴۰ متر از مسیل‌های شهر قشم لایروبی شد

قشم - ایرنا - شهردار قشم از لایروبی ۲ کانال هدایت سیلاب شهر قشم به دریا با طول ۳۴۰ متر خبر داد.

میرداد میردادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: لایروبی این ۲ کانال با اعتبار ۴۰۰ میلیون ریال به پایان رسیده است.

وی ادامه داد: این کانال ها سیلاب ۶ محله بافت قدیم قشم را به دریا هدایت می کنند.

شهردار قشم توضیح داد: این عملیات لایروبی با انجام ۴۰ نفر ساعت در چهار روز کاری به همت واحد خدمات شهری شهرداری قشم انجام شده است.

میردادی اضافه کرد: به واسطه اجرای این پروژه پیش از وقوع موج جدید بارش ها، تاب آوری محلات بافت قدیم شهر قشم در برابر باران افزایش یافت.

وی گفت: ستاد مدیریت بحران شهرداری قشم، پیشگیری و اقدامات پیش دستانه را در اولویت کاری خود قرار داده است تا در زمان وقوع بحران‌ها کمترین خسارت متوجه شهر و قشموندان باشد.

شهردار قشم افزود: هزینه پیشگیری همواره کمتر از اقدامات جبرانی پس از وقوع آسیب‌ها است و می توان با پیش بینی آینده و اقداماتی از این قبیل به حفظ و حراست بیت المال و پیشرفت شهر کمک کرد.

وی تاکید کرد: شهرداری قشم برای هر گونه حوادث احتمالی ناشی از موج جدید بارش ها با تمام امکانات به منظور پیشگیری از آبگرفتگی معابر، برنامه‌ ریزی‌ های لازم را انجام داده است و عوامل خدمات شهری این شهرداری در آماده‌باش کامل قرار دارند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha