۲۱ آبان ۱۴۰۱، ۱۲:۵۶
کد خبر: 84939699
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیر کار:

مسکن، دغدغه فعلی خانوارها و جوانان است

۲۱ آبان ۱۴۰۱، ۱۲:۵۶
کد خبر: 84939699
مسکن، دغدغه فعلی خانوارها و جوانان است

تهران- ایرنا- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه مسکن، دغدغه فعلی خانوارها و جوانان است، گفت: با راه‌اندازی صندوق املاک و مستغلات شاهد رخ دادن اتفاقی مبارکی در حوزه اقتصادی کشور هستیم.

به گزارش ایرنا، سید صولت مرتضوی در مراسم رونمایی از نخستین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات، اظهار کرد: با راه اندازی این صندوق شاهد رخ دادن اتفاقی مبارک در حوزه اقتصادی کشور هستیم.

وی با تاکید بر اینکه صندوق سرمایه گذاری املاک می‌تواند بستری برای حسن تدبیر باشد، افزود: امیدواریم راه‌اندازی این صندوق به تبدیل سرمایه‌های اندک به ثروت‌های زیاد کمک کند و  بستر اقتصاد تعاونی نیز از مسیر این صندوق‌ها تامین شود.

مرتضوی معتقد است، دغدغه مسکن به عنوان مهم‌ترین دغدغه هر خانوار و نیز جوانان در کشور تلقی می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صندوق املاک و مستغلات را پیوندی بین سرمایه دانست و گفت: این ابزار فقط مختص به دارایی‌های دولتی نیست با این صندوق هم مولدسازی سرمایه راکد دولتی، هم سرمایه گذاری سرمایه‌های خرد و هم امکان سرمایه گذاری خصوصی‌ها فراهم خواهد شد.

وی ادامه داد: این صندوق با هدایت سرمایه سرگردان منجر به سر و سامان گرفتن بازارهای طلا، سکه و ارز می‌شود.

وی با بیان اینکه در اصل 44 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، اقتصاد ایران به سه بخش دولتی، خصوصی و تعاونی تقسیم می‌شود، گفت: با سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب دولت مجاز شد تا بخشی از اقتصاد مانند بخش بیمه، بانک و معدن که می‌تواند جنبه دولتی داشته باشد به بخش تعاونی و خصوصی واگذار شود.

مرتضوی معتقد است که این کار مبارک بسترساز مشارکت مردم در اقتصاد تعاونی است که باعث رفع یکی از نیازهای ضروری کشور مانند مسکن می‌شود.

مرتضوی خاطرنشان کرد: در قانون بودجه 1401 باید بخشی از منابع برای دستگاه اجرایی از محل مولدسازی دارایی‌ها به دست می‌آمد؛ اما این هدف تحت تاثیر وجود برخی از دلایل مختلف به مرحله تحقق نرسید.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه از طریق صندوق املاک و مستغلات هر کس می‌تواند به‌اندازه توانایی دارایی خود وارد بازار سرمایه شود، اظهار داشت: ما می‌توانیم مولدسازی املاک دولتی را داشته باشیم، هم بخش خصوصی می‌تواند ملک خود را وارد این صندوق کند و همچنین سرمایه‌های خرد به‌اندازه توان مردم وارد این بازار می‌کند که یکی از ویژگی‌های ممتاز آن این است سوخت و سوز ندارد.

وی معتقد است که سرمایه در این صندوق مانند یخ، آب نمی‌شود و همواره رو به افزایش است؛ اما این اتفاق نیازمند مدیریت درست است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: قدرت نقدشوندگی صندوق‌های املاک همانند نقدشوندگی النگوی خانم‌ها در مورد خرید خانه است که در صورت نیاز به سرمایه تبدیل به نقدشوندگی خواهد شد و نیاز خود را برطرف کند.

وی اظهار داشت: امیدواریم نقدینگی سرگردان در بازار جذب سرمایه‌گذاری در مسکن شود.

مرتضوی درآمد پایدار را یکی از خواسته‌های دیرینه شهرداری‌ها عنوان کرد و افزود: در صورت ورود هزینه‌های صدور مجوز، تغییر کاربری پروانه‌های ساختمانی در این صندوق اضافه شود، شهرداری‌ها می‌توانند به خواسته دیرینه خود برسند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha