۳۰ میلیارد ریال تسهیلات آبیاری نوین در مانه و سملقان خراسان شمالی هزینه شد

بجنورد- ایرنا- سرپرست اداره جهادکشاورزی مانه و سملقان گفت: ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات آبیاری نوین در ۱۱۵هکتار از کشتزارهای این شهرستان در یکسال گذشته هزینه شد.

فضل الله ایزدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این اراضی بیشتر شامل زمین های محمدآباد و اسلام آباد مانه و سملقان است که ۸۵ درصد هزینه های آن را دولت در قالب تسهیلات بلاعوض آبیاری نوین پرداخت کرده است.

وی افزود: ۲۶ میلیارد ریال تسهیلات آبیاری نوین دیگر نیز تا پایان سالجاری به کشاورزان این شهرستان پرداخت خواهد شد.

ایزدی یادآور شد: متقاضیان اجرای طرح های آبیاری نوین در صورت ارایه درخواست به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان پس از طی مراحل تایید طرح، تامین اعتبار می شوند.

سرپرست جهاد کشاورزی مانه و سملقان گفت: براساس آخرین آمارها ۳ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی مانه و سملقان مجهز به آبیاری نوین است.

وی با اشاره به ارایه آموزش های لازم به کشاورزان و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت گفت: امروزه با توجه به بحران کشاورزی باید سعی شود تا میزان مصارف منابع آبی به کمترین سطح خود و در عین حال با بازدهی بالا برسد که این امر به شکلی جدی در دولت سیزدهم پیگیری می شود.

ایزدی افزود: در واقع دولت با اجرای سامانه های نوین آبیاری علاوه بر بالا بردن راندمان کشاورزی موجب استفاده بهینه از نعمت خدادادی آب نیز می شود.

شهرستان ۱۱۰ هزار نفری مانه و سملقان در ۴۵ کیلومتری غرب بجنورد واقع شده است که ۸۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد.

شهرستان مانه وسملقان به عنوان قطب کشاورزی استان بیشترین پهنه تحت تاثیر از خشکسالی را دارد و پس از آن شهرستان های اسفراین و راز و جرگلان بیشترین گستره حوزه کشاورزی درگیر با خشکسالی را دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha