۵ هزار و ۱۰۰ فرصت شغلی اجتماع محور در فارس ایجاد شد

شیراز- ایرنا- با حضور مسوولان کشوری و استانی، پنج هزار و ۱۰۰ فرصت شغلی اجتماع محور خرد و خانگی در استان فارس بهره برداری شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرمانده سپاه فجر فارس، روز شنبه در آیین گشایش فرصت های شغلی گفت: سه هزار و ۶۶۷ فرصت شغلی در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ و مابقی نیز در نیمه نخست امسال و در حوزه های دام و طیور، صنایع دستی، مشاغل خدماتی و شرکت های دانش بنیان ایجاد شده است.

سردار یدالله بوعلی افزوذ: همچنین تاکنون در استان فارس یک هزار و ۷۵۱ صندوق قرض الحسنه کاملا مردمی راه اندازی شده که امسال نیز ۳۷ صندوق دیگر راه اندازی خواهد شد. امسال سال چهارم صندوق های قرص الحسنه بسیج است که تاکنون هیچ یک دچار مشکل نشده و در بازپرداخت تسهیلات خود موفق بوده اند.

فرمانده سپاه فجر فارس بیان کرد: تاکنون ۵۱۶ میلیارد ریال تسهیلات توسط این صندوق ها پرداخت شده که ۳۰۰ میلیارد ریال آن در جهت ایجاد یک هزار و ۴۳۳ اشتغال است.
بوعلی، با اشاره به آورده ۴۵ میلیارد ریالی خیرین به ایجاد این فرصت های شغلی افزود: تاکنون ۱۱ هزار و ۴۹۹ پرونده برای دریافت تسهیلات تشکیل شده که از این تعداد ۲ هزار و ۱۷۱ پرونده به بانک معرفی شده‌ است.

وی، در خصوص احداث پنج هزار نیروگاه خورشیدی در فارس نیز گفت: راه اندازی این نیروگاه ها گامیموثر در جهت استفاده از انرژی خورشیدی است و محل نصب این نیروگاه ها نیز روستاها و حاشیه شهرها است.

او اضافه کرد: برای اجرای این طرح ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار لازم است و میزان آورده متقاضی نیز صفر است.
فرمانده سپاه فجر فارس گفت: با راه اندازی این پنج هزار نیروگاه خورشیدی در استان علاوه بر کمک به تولید برق در مصرف آب و گازی که برای ایجاد برق صرف می شود نیز صرفه جویی خواهد شد.
۵ هزار و ۱۰۰ فرصت شغلی اجتماع محور در فارس ایجاد شد
در این مراسم تفاهم نامه ۶ جانبه ایجاد پنج هزار نیروگاه خورشیدی به امضای بسیج سازندگی، کمیته امداد، بهزیستی، توزیع برق شیراز، توزیع برق فارس و امور روستایی و شوراهای استانداری فارس رسید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha