۲۱ آبان ۱۴۰۱، ۱۳:۳۲
کد خبرنگار: 936
کد خبر: 84939618
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۷ بیماری خاص زیرپوشش بیمه سلامت اصفهان قرار دارد

اصفهان- ایرنا- ۲۷ بیماری خاص و صعب‌العلاج زیرپوشش کامل تعهدات بیمه سلامت اصفهان قرار دارد و اقدامات اجرایی برای تسریع در ارائه خدمات با هماهنگی سازمان‌های حوزه سلامت استان در حال پیگیریست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان، روز شنبه در جمع خبرنگاران گفت: ارائه خدمات به اینگونه بیماران در راستای طرح جدیدی که در قالب صندوق حمایت از بیماران صعب‌العلاج و خاص از ابتدای آبان جاری شروع شده است، انجام می شود.

محمدحسین صفاری با بیان اینکه بیماری‌های نظیر تالاسمی، هموفیلی، ام‌اس و سرطان‌ تحت پوشش این صندوق قرار دارند، ادامه داد: فهرست بیماری‌های تحت پوشش صندوق حمایت از بیماران صعب‌العلاج و خاص بصورت مرتب بازنگری و ویرایش و بیماری‌های خاص دیگر هم به آن اضافه می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان اظهار داشت: بیماری "اس ام ای" هم از پانزدهم آبان زیر پوشش صندوق حمایت از بیماران صعب‌العلاج قرار گرفته است و داروهای مورد نیاز اینگونه بیماران بطور کامل در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

به گفته وی، خدمات صندوق حمایت از بیماران صعب‌العلاج و خاص مازاد بر تعهدات بیمه‌های پایه و تکمیلی به این بیماران ارائه می‌شود و بیمه‌های پایه و بیمه تکمیلی نباید از تعهدات قبلی خود به بیماران خاص و صعب‌العلاج بکاهند.

صفاری تاکید کرد: هزینه بستری و درمان چهار بیماری صعب‌العلاج اس ام ای، بال پروانه‌ای، فیبروز کیستی و بیماری‌های متابولیک با تعرفه دولتی بطور کامل رایگان است.  

وی اضافه کرد: بیمه رایگان ۶ میلیون نفر از ابتدای اردیبهشت سالجاری بعنوان مهمترین اقدام دولت سیزدهم در حوزه بیمه سلامت، محسوب می‌شود که این افراد بدون هیچگونه مراجعه بصورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت همگانی قرار گرفتند.

صفاری خاطرنشان کرد: سهم استان اصفهان در این زمینه ۱۸۰ هزار نفر بود که اطلاعات این افراد که جزو خانوارهای سه دهک ابتدایی جامعه بودند، از وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی دریافت و بیمه‌نامه‌های آنها صادر شد.

وی با اشاره به طرح نسخه نویسی الکترونیک بیان کرد: این قانون از ابتدای دی سال گذشته اجرایی شد و در زمان حاضر صددرصد نسخ سازمان بیمه سلامت بصورت الکترونیک نوشته و ۹۰ درصد آنها بصورت برخط(آنلاین) و ۱۰ درصد نیز (با توجه به قطعی اینترنت) بصورت آفلاین صادر می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت اصفهان گفت: پرداختی‌های این سازمان به موسسه‌های طرف قرارداد استان بطور کامل به روز شده است و هیچ موسسه‌ای مُطالبه مُعوقه‌ای از بیمه سلامت ندارد.  

صفاری با اشاره به اجرای طرح پوشش بیمه ناباروری در یک سال گذشته در کشور افزود: در زمان حاضر ۹۰ درصد هزینه درمان ناباروری در بخش دولتی و ۹۰ درصد معادل تعرفه‌های عمومی غیردولتی در بخش خصوصی، در راستای جوانی جمعیت و اجرای سیاست‌های جمعیتی ابلاغ شده زیر پوشش بیمه‌ها قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، از حدود ۴۰ میلیون فرد زیرپوشش بیمه سلامت همگانی در کشور، یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از آنها ساکن استان اصفهان هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha