یکهزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برای بافت فرسوده شهر دوگنبدان هزینه شد

گچساران - ایرنا -رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گچساران گفت: یکهزارو ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت از سال ۱۳۹۴ تاکنون برای احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان پرداخت شده است.

محمدمراد راغ پور روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان اعتبار در قالب تسهیلات ارزان قیمت و تسهیلات بلاعوض برای ۲هزارو ۲۵۰ واحد مسکونی در بافت فرسوده دوگنبدان هزینه شد.

وی بیان کرد: از این میزان اعتبار هزینه شده برای بافت فرسوده دوگنبدان بیش از ۲۱۰ میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض بوده است.

راغ پور با بیان اینکه پنج هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده دوگنبدان وجود دارد گفت: در فاز نخست سه هزار واحد مسکونی نوسازی خواهد شد که تاکنون عملیات اجرایی ۲ هزار و ۲۵۰واحد انجام شده است. 

وی اظهار داشت: بازسازی ۱۰۰ واحد مسکونی دیگر از بافت فرسوده دوگنبدان هم اکنون در دست اقدام است.

راغ پور ادامه داد: برای نوسازی هر واحد مسکونی ۵۰۰ میلیون ریال وام بانکی ارزان قیمت و ۲۱۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض پرداخت می شود.

وی تصریح می کند: تسهیلات بانکی با سه سال دوره تنفس، پنج درصد کارمزد و ۱۵ سال دوره بازپرداخت پرداخت شده است.

راغ پور تاکید می کند: جمع آوری انشعاب‌های برق، آب و گاز، تخفیف در پروانه‌های ساختمانی و ضمانت زنجیره‌ای از دیگر مشوق های ارائه شده برای احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان بوده است.

وی زیباسازی، ایمن سازی و رونق اشتغال بخش مسکن در پروژه ملی نوسازی بافت فرسوده را از پیامدهای احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان ذکر می کند.

راغ پور تصریح کرد: بافت فرسوده دوگنبدان در زمینی به میزان ۱۶۴ هکتار در هشت محله این شهر واقع شده و در  این محلات بیش از ۲۵هزار خانوار سکونت دارند.

طرح بازآفرینی بافت فرسوده شهر دوگنبدان هم اکنون در محله های لبنان , رادک , سادات، کیامرثی و سعدی در دست اجرا ست.

طرح احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان که سال ۱۳۸۷ تصویب شده بود چند سال به دلیل نبود اعتبار راکد بود اما با پیگیری های انجام شده عملیات اجرایی آن در چند سال گذشته آغاز شد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha