۲۱ آبان ۱۴۰۱، ۱۰:۳۸
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 84939466
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

واحدهای صنفی متخلف در کردستان بیش از ۲ میلیارد ریال جریمه شدند

سنندج- ایرنا- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: واحدهای صنفی متخلف استان در ۶ روز گذشته (۱۴ تا ۲۰ آبان) و در قالب طرح بازرسی، ۲ میلیارد و ۳۶۴ میلیون ریال جریمه شدند.

بختیار خلیقی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این مدت ۳۰۸ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی در سطح بازار استان انجام شده است.

وی اضافه کرد: در نتیجه بازرسی های انجام شده و به همت بازرسان این اداره کل، ۴۷ مورد تخلف کشف و در قالب ۴۵ پرونده برای تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: در این مدت ۸۱ مورد گزارش مردمی به صورت تلفنی، حضوری و کتبی به این اداره کل ارائه شده که از این تعداد پنج مورد منجر به تشکیل پرونده شده است.

تلفن ۱۲۴ و ۱۳۵ به طور شبانه‌روزی برای دریافت شکایت، انتقادات، پیشنهادات و نظارت مردمی فعال است و شهروندان می‌توانند هر گونه تخلف اقتصادی در راستای عدم درج قیمت، صدور فاکتور، تقلب و گرانفروشی را از این طریق اعلام کنند.

۷۵ هزار و ۷۶۸ واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد از این تعداد بیش از ۳۰ هزار واحد در مرکز استان مستقر هستند سه درصد از این واحدهای صنفی را فروشگاه های متوسط و زنجیره ای تشکیل داده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha