۲۱ آبان ۱۴۰۱، ۱:۳۸
کد خبرنگار: 2448
کد خبر: 84939239
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اوکراین برای تعمیر زیرساخت های انرژی ۲۰۳ میلیون دلار نیاز دارد

تهران- ایرنا- دنیس شمیحال نخست وزیر اوکراین گفت که کی یف به حدود ۲۰۳ میلیون دلار برای بازسازی زیرساخت های انرژی آسیب دیده نیاز دارد.

به گزارش ایرنا، شمیحال جمعه شب در نشست دولت اوکراین گفت: برای بازسازی نیروگاه های حرارتی آسیب دیده به بیش از ۲.۵ میلیارد گریونا (۶۷.۷ میلیون دلار) نیاز است. برای نظم بخشیدن به امکانات اپراتورهای سیستم توزیع برق بر اساس محاسبات متوسط باید حدود ۵ میلیارد گریونا (۱۳۵.۴ میلیون دلار) اختصاص یابد.

نخست وزیر اوکراین در ادامه افزود: قطعی های برنامه ریزی شده برق که در ماه اکتبر بیش از ۹ میلیون شهروند را تحت تاثیر قرار داده است، ادامه خواهد داشت.

زیرساخت‌های انرژی، دفاع، ارتش و ارتباطات اوکراین از ۱۰ اکتبر در حملات تلافی‌جویانه نیروهای مسلح روسیه هدف قرار گرفته‌اند.

مسکو این حملات را دو روز پس از حمله تروریستی به پل کریمه که به اعتقاد روسیه توسط سرویس های ویژه اوکراین انجام شد، آغاز کرد.

در اول ماه جاری ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد که حدود ۴۰ درصد از زیرساخت های انرژی اوکراین در نتیجه این حملات آسیب دیده است که منجر به خاموشی گسترده در سراسر کشور شده است.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha