۲۰ آبان ۱۴۰۱، ۲۳:۵۹
کد خبرنگار: 1004
کد خبر: 84939214
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هفتمین جشنواره ملی عکس زعفران در تربت حیدریه به کار خود پایان داد

تربت‌حیدریه - ایرنا - هفتمین جشنواره ملی عکس زعفران با معرفی نفرات برتر به کار خود در تربت‌حیدریه به عنوان یکی از قطب های اصلی تولید این محصول پایان داد.

به گزارش ایرنا در اختتامیه این جشنواره که جمعه شب با حضور مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسوولان خراسان رضوی در دانشگاه تربت حیدریه برگزار شد در بخش اصلی حمید سبحانی، امید علیزاده و مهدی وقاری به ترتیب رتبه های اول تا سوم را از آن خود کردند ضمن اینکه هاشم عرفان‌منش و میراکبر بهای شایسته تقدیر معرفی شدند.

همچنین در بخش ویژه رضا اسماعیل زاده، امید علیزاده و محمدرضا اعتقادی مقام اول تا سوم را از آن خود کردند؛ در بخش جنبی نیز سیدعلی رضویان، فرناز دمنابی و نگین جباری به ترتیب اول تا سوم شدند.

مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سخنانی در این مراسم گفت: این وزارتخانه نمی تواند بودجه مستقلی برای این رویداد اختصاص دهد اما حمایت خود را از جشنواره ملی عکس زعفران ادامه می دهد.

عبدالرضا سهرابی به دست اندرکاران جشنواره ملی عکس زعفران که با همکاری مسوولان و تشکل های مردم نهاد شهرستان‌های تربت حیدریه و زاوه برگزار می شود؛ پیشنهاد داد این جشنواره دوسالانه یکبار برگزار شود تا بتوان در سالهای میانی آن جشنواره دیگری را در ساختار پوستر و کارت پستال برنامه ریزی و اجرایی کرد.

وی با بیان اینکه هنر و اقتصاد مکمل و مقوم یکدیگرند، گفت: خلاقیت و ایده پردازی از نقاط مشترک بین فرهنگ و اقتصاد است و برگزاری جشنواره های اینچنینی به معرفی بهتر و بیشتر زعفران در بازارهای جهانی منجر می شود.

علی عمرانی دبیر هفتمین جشنواره ملی عکس زعفران تربت‌حیدریه و زاوه نیز گفت: در جشنواره امسال با مشارکت ۷۴ عکاس ۸۲۱ اثر فاخر ارایه شد.

ه گزارش ایرنا بر اساس برخی داده های نهادهای مرتبط همچون خانه کشاورز از مجموع ۱۲۰ هزار هکتار زمین های زیر کشت زعفران کشور ۹۱ هزار هکتار در خراسان رضوی معادل ۷۶ درصد قرار دارد که از این میزان دستکم ۳۰ هزار هکتار مربوط به شهرستان تربت‌حیدریه است.

تولید زعفران مازاد بر نیاز کشاورزان تربت حیدریه ۳۵ تن محصول خشک است و با احتساب زاوه به ۶۰ تن می رسد که بالاترین میزان جهانی (در یک منطقه) است، ضمن اینکه استانهای خراسان رضوی و جنوبی به لحاظ کمی و کیفی رتبه اول تولید زعفران جهان را در اختیار دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha