زندگی مسالمت‌آمیز اقوام ساکن گلستان، نمونه کامل حفظ وحدت در ایران است

گرگان - ایرنا - استاندار گلستان گفت: زندگی مسالمت‌آمیز و توام با صفا و آرامش اقوام گوناگون در این استان، نمونه کامل حفظ انسجام و الگویی مناسب برای سایر مناطق کشور است.

به گزارش خبرنگار ایرنا علی‌محمد زنگانه شامگاه جمعه در چهارمین شب برگزاری پانزدهمین جشنواره بین‌المللی اقتصاد و فرهنگ اقوام ایران‌ زمین در گرگان با حضور وزیر آموزش و پرورش اظهارداشت: این نوع زندگی همراه با اتحاد و انسجام که به رویه همیشگی در گلستان تبدیل‌شده و زمینه‌ساز رشد یکپارچه همه اقوام در مسیر پیشرفت استان است.

وی بیان کرد: این زندگی مسالمت‌آمیز توام با هوشیاری و بصیرت مردم گلستان باعث شد در اغتشاشات اخیر، مردم با درایت قابل تحسین خویشتنداری نشان دهند و عکس‌العملی آگاهانه در برابر این حوادث داشته باشند.

زنگانه افزود: گلستان ظرفیت‌های بی‌بدیلی دارد که براساس این ظرفیت‌ها تلاش داریم تا در افق ۱۴۰۴، سرانه تولید استان را به نصف میانگین کشوری برسانیم.

وی ادامه داد: برای رسیدن به این هدف، برنامه مشخص و مدونی تهیه شده که یکی از آن بخش‌ها، رونق بخش گردشگری، میراث‌ فرهنگی و صنایع دستی است

پانزدهمین جشنواره اقتصاد و فرهنگ اقوام ایران زمین از روز سه‌شنبه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی گلستان در گرگان آغاز به‌کار کرد و فردا شنبه ۲۱ آبان ماه به کار خود پایان می‌دهد.

پانزدهمین دوره این رویداد فرهنگی در بخش‌های صنایع‌دستی، سوغات، موسیقی، گردشگری و بوم‌گردی، سیاه‌چادر و عشایر، روستاهای هدف گردشگری، غذاهای سنتی و بازی‌های بومی و محلی با حضور هنرمندان استان‌های مختلف کشور برنامه‌ریزی‌شده است.

هنرمندان صنایع‌دستی ۳۱ استان کشور و همچنین ۲۱ گروه موسیقی سنتی و آیینی از ۹ استان در این جشنواره هنر خود را عرضه می‌کنند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha