سومین سفر وزیر ارشاد به استان مرکزی گویای ظرفیت‌های فرهنگی سرزمین آفتاب است

خمین - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: سومین سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان مرکزی در طول کمتر از یک سال، گویای ظرفیت های فرهنگی استان است.

به گزارش ایرنا، «فرزاد مخلص الائمه» عصر جمعه در نشست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با فعالان فرهنگی، هنری و رسانه شهرستان محلات، افزود: در یک‌سال هشت شهرستان، اراک تفرش، آشتیان، فراهان، ساوه، زرندیه، محلات و دلیجان میزبان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده‌اند.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه کلنگ زنی نمایشی در دولت سیزدهم تمام شده است،اضافه کرد: شمار طرح های نیمه تمام کشور ۸۰ هزار طرح است و اتمام این طرح ها به اعتباری معادل بودجه ۳۰ سال کشور نیاز دارد.

وی بیان کرد: رئیس جمهور در یکی از سفرهای استانی خود زمان لازم برای تکمیل طرح های نیمه تمام را ۵۰ سال عنوان کرده است.

استاندار مرکزی گفت: دولت سیزدهم نهضت  اتمام طرح های نیمه تمام را آغاز کرده است و طرح های که بیش از 50 درصد پیشرفت داشته باشند جزو مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان مرکزی قرار گرفته است.

مخلص الائمه ادامه داد: دولت سیزدهم برخلاف دولت‌های سابق هیچ مصوبه سنگینی را برای اجرا در دولت بعد مصوب نکرده است

استاندار مرکزی با اشاره به مولفه های هویتی استان مرکزی و شهرستان محلات، گفت: همایش مهم علمی و پژوهشی « هویت و پیشرفت» در استان برگزار خواهد شد.

وی تاکید کرد: اقدامات برگزاری این همایش از ماه های قبل آغاز شده و ضرورت برگزاری آن در حوادث روزهای اخیر مشاهده می شود.

استاندار مرکزی گفت: حوادث اخیر بی توجهی به مولفه های هویتی و آسیب های ناشی از آن است و در این همایش نقش نظام هویتی در پیشرفت استان بررسی خواهد شد.

مخلص الائمه افزود: نگاه دولت به حضور بی واسطه در میام مردم است و ۳۱ سفر استانی رییس جمهور در طول یک سال مصداق همین نگاه است.

وی با اشاره به اجرای طرح رایحه خدمت در استان مرکزی ، بیان کرد: در این طرح مدیران دستگاه های اجرایی به شکل مستقیم در میان مردم و بدنه محروم جامعه در مساجد و اماکن عمومی پاسخگوی سوالات و مطالبات مردمی هستند و این طرح مورد تقدیر دولت قرار گرفته است.

فرماندار شهرستان محلات نیز در این نشست گفت: ۲۳ کانون فرهنگی و هنری مساجد، چندین نشریه و انجمن های فرهنگی و هنری متعددی در این شهرستان فعالیت دارد.

«علی ساعدی» افزود: این شهرستان برخلاف ظرفیتهای بسیاری که در حوزه فرهنگی و هنری دارد اما در زمان توزیع اعتبارات مورد بی توجهی قرار می گیرد.

وی ادامه داد: فرهنگسرای محلات پس از ۱۶ سال هنوز بهره برداری نشده است و تکمیل این مجتمع مطالبه اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha