استاندار لرستان: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی از دغدغه های مقام معظم رهبری است

خرم‌آباد - ایرنا - فرهاد زیویار استاندار لرستان در پیامی ضمن تبریک روز کتاب و کتابخوانی گفت: ترویج فرهنگ کتاب و مطالعه در جامعه همواره ضروری و یکی از دغدغه های مهم مقام معظم رهبری است.

به گزارش روز جمعه ایرنا در این پیام آمده است: از اهمیت دانش، خواندن و کتاب همین بس که دین مبین اسلام با خواندن آغاز می شود و این دستور صریح پروردگار است که بر حضرت محمد (ص) نازل شد. 

این پیام می‌افزاید: کتاب یکی از مفیدترین و ارزشمندترین تولیدات بشر بوده و این میراث ماندگار در بردارنده عصاره فرهیختگان و نخبگان هر ملت و حاصل تجربه های علما و فضلای آن جامعه است. 

این پیام اضافه می‌کند: جوامعی که با کتاب صمیمیت دارند و راه تعالی و روش زندگی خود را در مسیر کتاب جستجو می کنند، همواره توفیق رفیق راهشان بوده است. 

این پیام همچنین می‌افزاید: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه همواره یکی از دغدغه های مهم مقام معظم رهبری (مدظله) بوده و معظم له در جریان بازدید از سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران فرمودند: «نقش کتاب یک نقش بی‌بدیل است، البته بهترین کتابها، کتابی است که انسان را به سمت خداوند و ارزشهای والا و انقلابی هدایت کند و امیدواریم کتاب جایگاه حقیقی خود را در جامعه بیابد» مطالعه مفید، انسان را از هویت خود آگاه ساخته و راه درست زیستن را به او می‌آموزد. 

استاندار لرستان اضافه می‌کند: کتاب در تمامی ادوار و در مواقع حساس به بشر یاری رسانده و بدین صورت آدمی با اندیشه‌های سالم در مسیر درست زندگی حرکت نموده است، بدون شک مطالعه و کتاب خوانی با بهره گیری از منابع مفید و کاربردی علاوه بر افزایش سطح آگاهی و بینش خواننده کتاب، موجب افزایش سطح سواد جامعه و زمینه ساز رشد و پیشرفت کشور است.

زیویار می‌افزاید: اینجانب ضمن گرامیداشت مقام علمی فیلسوف بزرگ جهان اسلام، علامه طباطبایی (ره)، فرا رسیدن سی امین دوره هفته کتاب، کتاب خوانی و کتابدار را تبریک عرض نموده و قدردان مساعی گسترده و خالصانه اهالی کتاب به ویژه کتابداران خدوم استان می باشم و از درگاه حضرت حق تعالی توفیق روز افزون فعالین عرصه کتاب و کتابخوانی را در خدمت به فرهنگ، علم و ادب ایران اسلامی، مسالت می نمایم.

۲۴ آبان ماه روز کتاب و کتابخوانی نامیده شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha