نباید با تصویب بودجه غیرواقعی زمینه ساز نارضایتی مردم شویم

تهران-ایرنا- عضو فراکسیون انقلاب مجلس شورای اسلامی گفت: نباید با افزایش منابع درآمدی و ایجاد منابع غیر واقعی در بودجه زمین ساز عدم تحقق تکالیف و احکام بودجه در نهایت ایجاد نارضایتی در میان مردم شویم.

حمیدرضا کاظمی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا در خصوص افزایش سقف منابع لایحه بودجه در مجلس، گفت: مجلس و کمیسیون تلفیق نباید در زمان بررسی لایحه بودجه منابع درآمدی غیر واقعی تصویب کرده و سقف درآمدهای لایحه بودجه را افزایش دهند و در ادامه تکالیف غیر قابل تحقق برای این منابع غیر واقعی در نظر بگیرند.

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی افزود: باید این نکته را مد نظر داشته باشیم که ایجاد منابع مالی غیر قابل تحقق و تعیین تکالیف برای آن در بودجه موجب افزایش توقعات از مجلس و دولت می شود و وقتی که این تکالیف به دلیل عدم تحقق درآمدهای پیش بینی شده محقق نشود، موجبات نارضایتی مردم را فراهم می آورد.

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما نباید بودجه را بر اساس توهمات خود تصویب کنیم بلکه باید واقعیات کشور و منابع درآمدی موجود را برای تصویب بودجه مدنظر داشته باشیم.

کاظمی با بیان اینکه مجلس و دولت باید در این خصوص به تفاهم و توافق برسند، گفت: وعده دادن به مردم بر اساس منابع مالی غیر قابل تحقق در بودجه فقط توقعات را بالا می برد و نتیجه دیگری در پی ندارد و وقتی که این منابع محقق نشودموجب نارضایتی افکار عمومی خواهد شد و این قبیل اقدامات کمکی به و جذب افکار عمومی نمی کند.


بیشتر بخوانید:

بازخوانی تذکر دولت نسبت به بیش‌برآورد درآمدهای هدفمندی یارانه‌ها

چند نکته در باره انتقاد قالیباف از عملکرد تبصره ۱۸ بودجه

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha