تاکید احزاب و گروه‌های مختلف بحرینی بر تحریم انتخابات پارلمان

قم-ایرنا- شماری از احزاب و گروه‌های سیاسی بحرین با نمایشی خواندن انتخابات آینده پارلمان بر تحریم این انتخابات تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا،شیخ عبدالله دقاق مدیر حوزه‌های علمیه بحرینی‌های مقیم قم پنجشنبه‌شب در ابتدای این کنفرانس خبری بیان کرد: بیشتر مردم بحرین از تحریم انتخابات صحبت می‌کنند درحالی‌که حکومت سعی در برپایی آن می‌کند.

وی با اشاره به‌فایده تحریم انتخابات، افزود: این تحریم مردم بحرین تعیین‌کننده است چه نتیجه آن مثبت باشد چه منفی زیرا که نظام بحرین سعی در القای دموکراسی بودن حکومت را دارد اما این تحریم انتخابات می تواند مشروعیت نمایشی آنان را زیر سؤال ببرد و به جهانیان نشان دهد که بر اساس دموکراسی و رأی مردم برگزار نشده است.

تاکید احزاب و گروه‌های مختلف بحرینی بر تحریم انتخابات پارلمان

دقاق بابیان اینکه این تحریم نتیجه مثبتی را در پی دارد زیرا مشروعیت حکومت زیر سؤال می‌رود، اضافه کرد: اساس دعوت و دیدار با پاپ فرانسیس این بود که جلوه‌ای نیکو و روی خوشی از حکومت بحرین به جهانیان ارائه کنند که این تحریم انتخابات باعث از بین بردن این تلاش حکومت نیز خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: از شاخص‌های این انتخابات دادن تابعیت به بیگانه‌ها و غیر بحرینی بوده است و مردم اصیل بحرین در این انتخابات شرکت نخواهند کرد زیرا حکومت را از اساس نامشروع می‌دانند.

مدیر حوزه‌های علمیه بحرینی‌های مقیم قم بابیان اینکه موضع سیاسی همانند سلاح است و انتخابات اعتراف به مشروعیت نظام حاکم به‌حساب می‌آید، افزود: این بازی انتخاباتی که حکومت بحرین  راه انداخته است مردود است.

وی یادآور شد: مردم بحرین را به تحریم این انتخابات دعوت می‌کنم و از آنان می‌خواهم این بازی کثیف را رسوا کنند زیرا این انتخابات خواست حکومت نامشروع در بحرین است و چیزی که بر باطل بناشده باشد نتیجه آن‌هم باطل خواهد بود.

مدیر حوزه‌های علمیه بحرینی‌های مقیم قم تصریح کرد: این پارلمان آن پارلمانی که مردم ما برای آن جنگیدند نیست و صلاحیت نمایندگی مردم ما را ندارد و صرفاً یک انتخاب صوری و ظاهری است جهت مشروعیت بخشیدن به حکومت فعلی است.

دقاق، با ادای احترام به زندانیان سیاسی و شهدای قیام‌های گذشته بحرین، ابراز داشت: ما در انقلاب خود در ۱۴ فوریه مرهون خون شهدا هستیم و ما از روحیه آن‌ها درس می‌گیریم من بارها به صداهای ضبط‌شده شما از زندان گوش دادم و از شما خجالت می‌کشم شما کجا و ما کجا.

وی اضافه کرد: ایستادگی شما باعث شکست این نظام خواهد شد و این ایستادگی شما برای ما درس بزرگی است و این صدای شمارا همه دنیا خواهد شنید و این انتخابات با شکست روبرو خواهد شد و پیروزی از آنِ مردم بحرین است.

نتیجه انتخابات بحرین مردود است

تاکید احزاب و گروه‌های مختلف بحرینی بر تحریم انتخابات پارلمان

راشد الراشد از مقامات ارشد جریان عمل بحرین نیز در ادامه، بیان داشت: تحریم این انتخابات به معنی تحریم جزئیات یک مسئله سیاسی صرف نیست بلکه همه نظام را زیر سؤال می‌برد زیرا حکومت فعلی از نگاه مردم بحرین مردود است زیرا این نظام بر اساس دیکتاتوری بناشده است.

وی بابیان اینکه نتیجه انتخاب به هر شکلی که باشد مردود است، خاطرنشان کرد: ما در این انتخابات شریک نیستیم زیرا این نظام حکومت خودکامه‌ای است و از مردم خود می‌خواهد در تأیید نظام حاکم در این انتخابات شرکت کنند و تبریک بگویند.

الراشد با تاکید بر اینکه مردم بحرین در این انتخابات اصلاً محلی از اعراب ندارند، گفت: این تحریم ریشه در تعالیم دینی و اخلاقی دارد زیرا دین به ما دستور می‌دهد که زیر بار ظلم نرویم و مردم ما تلخی این ظلم را چشیده و مرارت آن را لمس کرده است و حکومت می‌خواهد آن را شیرین جلوه بدهد.

وی افزود: معارضین زندانی داخل بحرین و معارضینی که خارج از کشور هستند با اتفاق‌نظرشان در این تحریم سبب دفاع از حقوق پایمال‌شده ملت بحرین می‌باشند و نظام با تمام توانش در مقابل این خواست مردم ناکام مانده است.

مقام ارشد جریان عمل بحرین یادآور شد: مردم ما باوجود فشار حکومت، برای تحریم این انتخابات به میدان می‌آیند و یکدیگر را به ایستادن مقابل این حمله دعوت می‌کنند.

وی تاکید کرد: دلایل زیادی برای تحریم این انتخابات وجود دارد زیرا این انتخابات درصدد مصادره اراده مردم است و از فعالان می‌خواهیم که با وسائل مشروع و از طرق مسالمت‌آمیز در این امر سهیم باشند.

الراشد ادامه داد: شاید حکومت بعد از انتخابات ادعا کند که درصد مشارکت بالا بوده است ولی همه می‌دانند که مردم در این انتخابات شرکت نخواهند کرد زیرا که بر خواسته از اراده مردم نیست.

وی بابیان اینکه این انتخابات منجر  به عادی‌سازی روابط با اسرائیل نخواهد شد، ابراز کرد:  راه‌حل این مسئله انتخابات آزاد و با خواست مردم بحرین است که بر خواسته از اراده مردم باشد.

انتخابات پارلمان بازی سیاسی کثیف است

تاکید احزاب و گروه‌های مختلف بحرینی بر تحریم انتخابات پارلمان

شیخ عبدالله الصالح رئیس جمعیت أمل بحرین نیز در ادامه این کنفرانس خبری، اظهار داشت: مسئولیت دینی و شرعی بر ما فرض می‌کند که به‌عنوان شهروند بحرینی که مقابل این انتخابات ظاهری بایستیم و وضعیت واقعی و حقیقی کشور را به جهانیان برسانیم.

رئیس جمعیت أمل بحرین افزود: از همه مردم بحرین چه آنان که در زندان هستند و چه آنانی که خارج از زندان و مقابل حکومت هستند تشکر می‌کنم که با حضورشان باعث نارضایتی حکومت شدند.

وی اضافه کرد: امروز دستور رسمی از وزارت کشور به تمام ائمه جماعات سراسر کشور داده‌شده است و از آنان خواسته‌شده که مردم را به شرکت در انتخابات تشویق کنند؛ بنابراین این بازی سیاسی کثیف را محکوم می‌کنم.

الصالح ادامه داد: خطاب به بن حمد می‌گویم: آیا از حضور شیخ الازهر و پاپ نتوانستی به‌اندازه کافی بهره ببری و استفاده تبلیغاتی بکنی که امروز به ائمه جماعات مساجد دستور تبلیغات برای شرکت در انتخابات را داده‌ای؟

مطالبات اساسی مردم و احزاب سیاسی بحرین

تاکید احزاب و گروه‌های مختلف بحرینی بر تحریم انتخابات پارلمان

سید مرتضی السندی مسئول ارشد جریان وفای اسلامی بحرین نیز در ادامه، بیان داشت: مردم بزرگوار و صبور و مقاوم بحرین؛به هر شکل مسئله به عهده ماست که تحریم کنیم و مقابل این انتخابات ساختگی بایستیم.

وی افزود: از مردم خود می‌خواهیم که علاوه بر تحریم در افشای این بازی سیاسی هم مشارکت داشته باشند تا از بتوانیم حقوق طبیعی و مشروع خود دفاع کنیم.مردم ما محال است در مقابل این خواست خود کوتاه بیایند این آن پارلمانی نیست که مردم ما برای آن قیام کردند.

مسئول ارشد جریان وفای اسلامی بحرین با اشاره به خواسته‌های احزاب سیاسی حکومت مستقر بحرین، گفت: برقرار حکم بر اساس دموکراسی و بر خواسته از اراده مردم، بازنگری در قانون اساسی، برگزاری انتخابات عادلانه، روابط بر اساس احترام با دیگر کشورهای جهان و مردود دانستن عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی جزو مهم‌ترین مطالبات مردم بحرین است.

انتخابات بحرین بر خواسته از رأی مردم نیست

تاکید احزاب و گروه‌های مختلف بحرینی بر تحریم انتخابات پارلمان

عبدالرئوف الشایب دبیرکل جنبش خلاص بحرین نیز در ادامه این کنفرانس خبری، تصریح کرد: به مردمبخرین  اعلام می‌کنم که مخالفین نظام در این تحریم در کنار هم هستند و میدانیم که مردم شرکت نخواهند کرد.

وی افزود: ما دعوت نمی‌کنیم بلکه به جهانیان اعلام می‌کنیم که این انتخابات بر خواسته از رأی مردم بحرین نیست و میگوییم که این انتخابات توسط قدرت‌های جهان ‌همانند آمریکا و انگلیس و اسرائیل اداره می‌شود و ازنظر مردم ما مردود است.

دبیرکل جنبش خلاص بحرین با تاکید بر اینکه راه‌حل نهایی بحرین این است که قوه حاکمه فعلی پیش میز محاکمه کشانده شود، گفت: خون شهدا باعث تقویت اراده مردم و ادامه مسیر مقاومت خواهد شد و ما انقلابی و شیفته خدمت هستیم نه تشنه قدرت و هر فرد انقلابی سلطه آمریکا و اسرائیل را رد می‌کند.

وی با تاکید بر هماهنگی احزاب سیاسی بحرین برای تحریم انتخابات، ابراز داشت: دلیل هماهنگی خواست مردم داخل بحرین است و مردم هم خواستار همین امر هستند و رسانه‌ها در خارج از بحرین از آزادی نسبتاً بیشتری برخوردارند و نشانه دیگری که دلالت بر خواست مردم بر تحریم این انتخابات است حضور روزانه مردم در خیابان‌های بحرین است.بیش از ۱۳۰ ارگان از پاپ خواستند که به بحرین نیاید و یا راجع به زندانی‌ها از حکومت توضیح بخواهد.

وی ادامه داد: درواقع حزب فعال سیاسی در بحرین وجود ندارد بلکه موسساتی است که به نحوی توسط حکومت اداره می‌شود و احزاب بحرینی خارج بحرین هستند.

الشایب با اشاره به سکوت غربی‌ها در قبال رفتار حکومت بحرین با مردم این کشور، تصریح کرد:تاکنون هیچ حرکتی از دنیای غرب در قبال دفاع از مظلومین مشاهده نشده است و غربی‌ها فقط در کنار ظالمین ایستاده‌اند به‌عنوان‌مثال با سعودی علیه یمن، با اسرائیل علیه فلسطین و غیره فعال هستند.

وی بابیان اینکه ما در مقابل فنته ای قرار داریم که ریشه آن آمریکاست، تصریح کرد: امروز راجع به ایران می‌گویند که با مردم ایران هستند در حقیقت آن‌ها در پی غارت ثروت ایران هستند.

وی خاطرنشان کرد: امروز بیش از چند پایگاه نظامی خارجی متعلق به کشورهای سلطه در بحرین وجود دارد و آنان با ابقاء این نظام حاکم درصدد حفظ قدرت و ثروت خود هستند.

انتخابات پارلمان بحرین شنبه ۲۱ آبانماه جاری برگزار خواهد شد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha