۲۰ آبان ۱۴۰۱، ۱۱:۰۱
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 84938785
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

نخستین دوره مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه در بجنورد آغاز شد

بجنورد- ایرنا- روز نخست هفته اول کورس اسبدوانی پاییزه بجنورد با رقابت ۸۰ راس اسب از نژاد "ترکمن" در ۱۰ دور هزار متری صبح امروز(جمعه) باحضور تماشاگران در مجموعه سوارکاری ارتش آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در دور نخست هفته اول این مسابقات، هشت راس اسب ۱۸ ماهه به مسافت هزار متر با هم به رقابت پرداختند.

در دور دوم نیز که ویژه اسب‌های ۲ سال نژاد ترکمن است با حضور ۹ راس اسب به مسافت هزار متر برگزار خواهد شد.

رقابت در دور سوم روز نخست هفته اول مسابقات سوارکاری کورس پاییزه فصل ۱۴۰۱ بجنورد نیز ویژه اسب‌های ۲ ساله نژاد ترکمن است که با شرکت هشت راس اسب و به مسافت هزار متر برگزار می شود.

در دور چهارم و پنجم هم به ترتیب ۶ و پنج اسب‌ ۲ ساله نژاد ترکمن به مسافت هزار متر خواهند تاخت.

رقابت در دور ششم و هفتم این مسابقات نیز میان اسب‌های بیش از سه سال نژاد ترکمن خواهد بود که به ترتیب با شرکت هفت و هشت اسب برگزار می شود.

در دور هشتم، نهم و دهم این رقابت ها نیز که ویژه اسب های بالای سه سال است، به ترتیب ۹، ۶ و هشت اسب ترکمن به مسافت هزار متر با هم خواهند تاخت.

برگزار کنندگان روز نخست هفته اول این مسابقات در پایان به مقام های اول تا سوم به ترتیب ۴۰ میلیون ریال،۲۰ میلیون ریال و ۱۰ میلیون ریال پرداخت خواهند کرد.

قرار است روز دوم و پایانی مسابقات سوارکاری کورس پاییزه بجنورد ۲۷ آبان ماه سالجاری در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شود.

استان خراسان شمالی به عنوان یکی از اصلی ترین ذخیره گاه های ژنتیکی اسب اصیل ترکمـن در کشور شناخته شده اما این ظرفیت مهم برای توسعه پایدار این خطه مورد غفلت قرار گرفته است.

در استان خراسان شمالی سه هزار سر اسب وجود دارد که یک هزار و ۷۰۰ سر آن اسب اصیل ترکمن است.

اسب ترکمن دارای سه نژاد آخال تکه، یموت و چناران است و کارشناسان مرتبط با این حوزه بر این باورند که آخال تکه جزو زیباترین و قیمتی‌ترین اسب ترکمن بوده و محل زیست این گونه نیز بیشتر در ایران و ترکمنستان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha