۲۰ آبان ۱۴۰۱، ۳:۳۱
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 84938704
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

گفت وگوی السیسی و پلوسی درباره تحولات منطقه

۲۰ آبان ۱۴۰۱، ۳:۳۱
کد خبر: 84938704
گفت وگوی السیسی و پلوسی درباره تحولات منطقه

تهران- ایرنا- منابع خبری پنجشنبه شب گزارش دادند، رئیس جمهور مصر و رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در دیداری درباره جنگ اوکراین، روابط دوجانبه و تحولات منطقه گفت وگو کردند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری آناتولی ترکیه، در بیانیه ریاست جمهوری مصر آمده است: «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا شامگاه پنجشنبه با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور این کشور دیدار و گفت وگو کرده است.

در بیانیه ریاست جمهوری مصر آمده است که السیسی با پلوسی در حاشیه اجلاس جهانی تغییرات آب و هوایی که از روز یکشنبه آغاز شده و تا ۱۸ نوامبر (۲۷ آبان) ادامه خواهد داشت، در شرم الشیخ واقع در شرق مصر دیدار کرد.

رئیس جمهور مصر در این دیدار به روابط راهبردی چند دهه‌ای مصر و آمریکا پرداخت و بر تمایل مصر برای تقویت این روابط در همه ابعاد، در چارچوب احترام متقابل و منافع مشترک تأکید کرد.

وی با اشاره به پیامدهای منفی ناشی از بحران‌های متوالی جهانی به‌ویژه همه‌گیری کرونا و بحران روسیه و اوکراین بر اقتصاد، انرژی و امنیت غذایی تاکید کرد که مقابله با این پیامدها مستلزم همبستگی است.

از سوی دیگر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به روابط خوب واشنگتن با مصر اشاره کرد و گفت: مصر ستون امنیت و ثبات در خاورمیانه و جهان عرب و شریک محوری آمریکا در منطقه است.

در این دیدار همچنین درباره آخرین تحولات فلسطین و اوضاع سوریه، لیبی و یمن بحث و تبادل نظر شد.

بیست و هفتمین کنفرانس متعهدین کنوانسیون تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد (COP۲۷) از تاریخ ۱۵ تا ۲۷ آبان ۱۴۰۱ (۶ تا ۱۸ نوامبر ۲۰۲۲) در شهر شرم الشیخ مصر همزمان با سی‌امین سالگرد شکل گیری این کنوانسیون درحال برگزاری است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha