۲۰ آبان ۱۴۰۱، ۰:۰۵
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 84938634
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آمریکا: توافق دریایی به تنش میان حزب الله و اسرائیل پایان نمی‌دهد

تهران- ایرنا- «آموس هوکشتاین» میانجی آمریکا در پرونده ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و فلسطین اشغالی پنجشنبه شب، گفت: توافق ترسیم مرزهای دریایی درگیری‌ها میان لبنان و اسرائیل را حل نمی‌کند و به تنش‌ها میان حزب الله و اسرائیل پایان نمی‌دهد.

به گزارش ایرنا از الجزیره، هوکشتاین با تاریخی خواندن توافق مرزی لبنان و رژیم صهیونیستی مدعی شد که به دلیل مشخص شدن مرز و حریم دریایی میان دو طرف، این توافق امنیت در منطقه را تقویت می‌کند.

میانجیگر آمریکایی با بیان اینکه لبنان و اسرائیل تأکید کردند که به اجرای این توافق پایبند هستند، ادعا کرد که شرکت‌های گاز پس از این توافق فعالیت‌های خود را آغاز خواهند کرد و سرمایه گذاری‌های خارجی به لبنان سرازیر خواهد شد.

هوکشتاین همچنین گفت که مطمئن است که رژیم صهیونیستی به توافق ترسیم مرزهای دریایی با لبنان پایبند خواهد بود.

دو هفته پیش ریاست جمهوری لبنان اعلام کرد که میشل عون نامه رسمی آمریکا درباره ترسیم مرزهای آبی با رژیم صهیونیستی را امضا کرد.

در ادامه امضای توافق مزبور هیاتی از لبنان و رژیم صهیونیستی در ناقوره و در چادر سازمان ملل متحد همراه با هوکشتاین حضور یافته و اسناد تحویل و مبادله شد.

شخصیت‌های سیاسی و رسانه‌های صهیونیستی امضای توافق ترسیم مرزها را تسلیم شدن بی قید و شرط این رژیم در برابر تهدیدات مقاومت و حزب الله لبنان به رهبری سید حسن نصرالله می‌دانند.

مقاومت اسلامی در طی مدت این مذاکرات تهدید کرده بود که اگر لبنان به حقوق خود دست نیابد، اجازه استخراج گاز به رژیم صهیونیستی نخواهد داد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha