۱۹ آبان ۱۴۰۱، ۲۳:۰۱
کد خبر: 84938624
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

فقدان زمین دولتی در هسته مرکزی شهر از مشکلات قم است

قم - ایرنا- استاندار قم گفت: یکی از مشکلات اصلی قم فقدان زمین دولتی در هسته مرکزی شهر است و اگر شهرداری بتواند غرفه‎‌هایی را در مدت محدود به صنایع دستی اختصاص دهد می‌تواند بخشی از مشکلات این هنرمندان را رفع کند.

به گزارش  پنجشنبه شب ایرنا از روابط عمومی استانداری قم، سیدمحمدتقی شاهچراغی در نشست بررسی مشکلات هنرمندان صنایع دستی ، درباره حل مشکل محل عرضه صنایع دستی در استان دو راه حل مطرح کرد و گفت: راه حل نخست ایجاد یک سازه دائم در یک زمین است که به صورت دوره‌ای به هنرمندان صنایع دستی تخصیص پیدا کند. همچنین می‌توان زمینی در اختیار آن‌ها قرار داد که خود صاحبان صنایع میان هنرمندان به صورت دوره‌ای تقسیم نمایند.

وی با اشاره به آمادگی مدیریت ارشد استان برای تغییر کاربری زمین برای عرضه محصولات صنایع دستی گفت: یکی از مشکلات اصلی قم فقدان زمین دولتی در هسته مرکزی شهر است و اگر شهرداری بتواند در هسته مرکزی شهر غرفه‎‌هایی را در مدت محدود به صنایع دستی اختصاص دهد می‌تواند بخشی از مشکلات این هنرمندان را رفع کند.

وی افزود: همان‌طور که در مناسبت‌های مختلف مانند نیمه شعبان در مسیر جمکران موکب‌هایی را برپا می‌کنیم، می‌توانیم درکنار آن‌ها غرفه‌های عرضه صنایع دستی و هنر قم را نیز برپا نماییم.

استاندار قم با اشاره به اینکه الزاما نباید در این فضاها شاهد حضور ۱۰۰ غرفه باشیم، خاطرنشان کرد: باید باتوجه به شرایط موجود و زیرساخت‌ها حتی اگر شده ۱۰ غرفه داشته باشیم نیز باید تمام تلاش خود را به‌کار بگیریم.

وی درپایان تصریح کرد: در محل‌هایی که شاهد تجمع زائران  و مسافران هستیم باید غرفه‌های صنایع دستی ایجاد شوند و این موضوع تنها با تعامل و همکاری محقق خواهد شد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha