اجرای طرح پایلوت بیمه تکمیلی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان در ۳ استان

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور گفت: استان‌های آذربایجان شرقی، اصفهان، همدان به عنوان پایلوت بیمه تکمیلی برای بازنشستگان انتخاب شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بیت‌اله برقراری روز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با الگوگیری از اهداف بلند نظام اسلامی و اصل مترقی قانون اساسی تاسیس شده است.

وی اظهار کرد: این صندوق در سه مورد، مستمری را به جامعه هدف خود که شامل بازنشستگی، ازکارافتادگی و ناشی از فوت است ارائه می‌کند.

برقراری ادامه داد: استان‌های آذربایجان شرقی، اصفهان، همدان به عنوان پایلوت بیمه تکمیلی برای بازنشستگان انتخاب شده اند و در این صندوق دولت کارفرما بوده و عضویت در آن از سوی افراد اختیاری است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان گفت: نقاط ضعف و قوت در این طرح ارزیابی و توسعه آن در سایر استان ها در دستور کار قرار خواهد گرفت و در فاز نخست آن ۱۶۳ هزار نفر تحت بیمه تکمیلی قرار می‌گیرند و لرستان پس از استان‌های پایلوت از بیمه تکمیلی برخوردار خواهد شد.

وی افزود: در مجموع ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بیمه شده در کشور وجود دارد که از این تعداد یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر بیمه شده فعال هستند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ادامه داد: تقویت کارگزاران بر مبنای پژوهش است و از هنگام آغاز به کار دولت سیزدهم بیش از ۳۱۰ هزار نفر از طریق کارگزاران جذب شدند و نظارت همچنین کیفی سازی برکارگزاری ها موجب شد از سه هزار و ۴۰۰ کارگزار به یکهزار و ۸۰۰ کارگزار کاهش یابد.

وی گفت: برنامه راهبردی افق پنج ساله برای صندوق تدوین شده و طبق چشم‌انداز در سال ۱۴۰۵ یکی از صندوق‌های بیمه‌ای و الگویی در کشور محسوب خواهیم شد، ثبات و پایداری صندوق و بیمه کردن جامعه هدف اقدام بالنده صندوق محسوب می‌شود و خوشبختانه صندوق در حوزه سرمایه‌گذاری موفق عمل کرده و صیانت از سرمایه مردم ضروری است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha