۱۹ آبان ۱۴۰۱، ۱۸:۲۷
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 84938495
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

اولویت گیلان، حل مشکلات محیط زیستی و بهداشت و درمان است

رشت - ایرنا - نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت بابیان اینکه این استان در ۲ عرصه آسیب فراوان دیده است، افزود : بخش بهداشت و درمان آموزش پزشکی، زیرساختهای جامعه سلامت، تخت و تجهیزات بیمارستانی و محیط زیست در اولویت برنامه های مسئولان استانی قرار دارد و باید عقب ماندگی های آن جبران و رسیدگی شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله رسول فلاحتی پنجشنبه در دیدار با رئیس بنیاد مستضعفان اظهار داشت: با توجه به شرایط اقلیمی، گیلان از لحاظ جغرافیایی با سایر نقاط کشور متفاوت است اما ئر طول دهه های گذشته به محیط زیست و حوزه بهداشت و درمان آن توجه چندانی نشده است.  

وی اضافه کرد : محیط زیست برای تبدیل پسماند به کود آلی به دستگاههای مجهز و زباله سوز نیاز دارد اما الان شیرابه های زباله ها به تالاب بین المللی انزلی، رودخانه های کوچک و بزرگ و دریا آسیب بسیار وارد کرده است.

وی تصریح کرد : گیلان در زیرساختهای بیمارستانی با قدمتی ۱۰۰ ساله دارای مشکلات فراوانی است، یکی از بیمارستانهایی که گله و شکایت مردم را در مورد آن شاهدیم بیمارستان پورسینای رشت است که به علت واقع شدن در هسته مرکزی شهر و ترافیک زیاد در این محدوده مشکل جدی است اما مسئولان بهداشت و درمان این مشکل را قابل حل دانسته اند.

آیت الله فلاحتی در مورد بیمارستان اصلی در حال ساخت رشت نیز گفت : این بیمارستان زیر نظر مسکن و شهرسازی با حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی درحال احداث است و بزودی بیمارستان ۶۰۰ تختخوابی نیز با سرمایه گذاری خارجی نیز احداث می شود.

وی ادامه داد : در این استان صنایع داخلی و شرکت های بزرگ تعطیل و یا نیمه تعطیل اند و بخشی از آن ناشی از زدو بندهای سیاسی در گذشته بود که به این بخش آسیب زده است.

وی با بیان اینکه گیلان در بخش راهها نیز دارای مشکلاتی است، گفت : احداث کارخانه سیمان در دیلمان یکی اقدامات بد افراد تصمیم گیر بود که آسیب های زیاد زیست محیطی، منابع انسانی و جاده ای به این منطقه وارد کرد.

امام جمعه رشت اظهار داشت : در بخش راه آهن نیز ایرادهایی بر این پروژه وارد بود که مسئولان وقت بدون توجه به این ایرادات از این پروژه بهره برداری کردند بزرگراه رشت- قزوین نیز به هنگام بارندگی با آبگرفتگی مواجه است  .

وی خاطر نشان کرد : باید در احداث بناها به زیرساختها و آثار زیست محیطی آن  توجه جدی کرد ودر این میان بنیاد مستضعفان به تناسب ظرفیت ها به استان کمک کند.

آیت الله فلاحتی به وفاق و هم آوایی ایجاد شده میان سه قوه در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت : این هم آوایی کارگشایی فراوانی بهمراه دارد که به پیشبرد اهداف کشور کمک کرده و دشمن را خوار و ذلیل می کند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha