۲۰ آبان ۱۴۰۱، ۸:۱۰
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 84938304
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

ارزش معاملات سهام در بورس گیلان ۱۹ درصد افزایش یافت

رشت - ایرنا - مدیر تالار منطقه‌ای بورس گیلان گفت: ارزش سهام معامله شده طی ماه گذشته (مهرماه) در بورس منطقه‌ای استان ۲۷ هزار و ۲۷ میلیارد و ۹۸۵ میلیون و ۳۳۸ هزار و ۱۶۸ ریال بود که نسبت به ماه قبل آن ۱۹ درصد افزایش دارد.

دکتر حافظ محفوظی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا عنوان کرد: فعالان بازار سرمایه در بورس استان طی مهر ماه یک میلیارد و ۷۶۱ میلیون و ۲۶۴ هزار و ۲۱۸ ریال معامله کردند که نسبت به ماه قبل از آن چهار درصد کاهش یافته است.

وی بیان داشت: همچنین در این ماه آنان به فروش سهام تمایل بیشتری نشان دادند به طوری که از مجموع ارزش معاملات افزون بر ۱۵ هزار و ۷۹۵ میلیارد ریال مربوط به فروش و بیش از ۱۱ هزار و ۲۳۲ میلیارد و ۹۸۴ میلیون مربوط به خرید است.

مدیر تالار منطقه ای بورس گیلان اضافه کرد: تعداد سهام خریداری شده نیز طی ماه گذشته از سهام فروخته شده پیشی گرفت به طوریکه در مهرماه امسال یک میلیارد ۵۶ میلیون و ۹۵۴ هزار و ۲۹۹ سهم خریداری و ۷۰۴ میلیون و ۳۰۹ هزار و ۹۱۹ سهم نیز فروخته شده‌است.

وی خاطر نشان کرد: صندوق با درآمد ثابت فیروزه آسیا، اوراق مراجعه عام دولت و صندوق سرمایه گذاری خلیج فارس طی ماه گذشته بیشترین ارزش معاملات را بورس منطقه‌ای استان را به خود اختصاص داده‌اند.

وی بیان داشت: نگاهی به آمار مهرماه نشان می دهد که انتظار سهامداران در خصوص روند جاری بازار که باعث احتیاط سرمایه‌گذاران و کاهش ورود نقدینگی به بازار سرمایه و افزایش خروج آن شده است.

وی اظهار داشت: در زمان حاضر بسیاری از سهم ها در بازار بورس کمتر از قیمت ذاتی معامله می شوند و بیشتر سهم ها از ارزندگی بالایی برخوردار هستند.

محفوظی، تعداد کارگزاران در بورس منطقه‌ای گیلان طی ماه گذشته را ۴۰ نفر عنوان کرده‌است.

تالار بورس رشت بعنوان هفتمین تالار بورس منطقه‌ای و نهمین تالار بورس کشور آبان ماه سال ۱۳۸۳ افتتاح شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha