معاون استاندار کرمانشاه: سومار از مرزهای مهم کشور با قابلیت توسعه بالا است

قصرشیرین- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: مرز سومار یکی از مرزهای بسیار خوب در سطح کشور است که قابلیت توسعه بسیار بالایی را دارد و سابقه درخشانی در سال‌های گذشته هم در زمینه صادرات داشته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «بهزاد باباخانی» عصر پنجشنبه با سفر به گیلانغرب به منظور بررسی مسایل و مشکلات پایانه مرزی سومار و همچنین واحدهای تولیدی این شهرستان در نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان در مرز سومار، افزود: اگر مسائل و مشکلات مرز سومار و موانع موجود برطرف شود می تواند میزان صادرات از این گذرگاه به بالاتر از یک میلیارد دلار نیز برسد.

وی اظهار داشت: امروز مسائل و مشکلات پایانه مرزی مورد بررسی و تصمیم‌گیری قرار گرفت که مقرر گردید در کارویژه مرز استان طی روزهای آینده به صورت ویژه مورد پیگیری قرار گیرد و تصمیمات لازم در هر ۲ بخش مشکلات داخلی و مطالبات از طرف عراقی اتخاذ شود.

معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: در این نشست همچنین مقرر شد تمام مشکلات مرز از لحظه ورود کامیون ها به پارکینگ تا خروج از مرز ظرف یک هفته احصا و در جلسه کارویژه و توسعه صادرات استان در هفته آینده مطرح و مورد تصمیم گیری قرار گیرد.

                                                                                       

معاون استاندار کرمانشاه: سومار از مرزهای مهم کشور با قابلیت توسعه بالا است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه امروز به منظور بررسی مسایل ومشکلات پایانه مرزی سومار و همچنین واحدهای تولیدی شهرستان گیلانغرب وارد این شهرستان شد.

وی در ابتدا از مجتمع گاوداری ۶۵۰۰ راسی باوان کلهر گواور بازدید نمود و ضمن بررسی مشکلات مربوط به زیرساخت ها و صادرات دام دستورات لازم را به دستگاه‌های مرتبط را صادر کرد.

باباخانی در ادامه پس از بازدید از بخش های مختلف پایانه مرزی سومار در کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان در نقطه صفر مرزی به منظور بررسی و تصمیم گیری در خصوص مسائل و مشکلات این پایانه حضور یافت.

بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان گیلانغرب از دیگر برنامه های سفر یک روزه معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری کرمانشاه بود که در جریان این بازدید فرماندار شهرستان گیلانغرب، مدیرکل امور اقتصادی استانداری، رییس مرکز گسترش اقتصاد مقاومتی استان، سرپرست جهاد کشاورزی استان، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای و جمعی از معاونین مدیران کل استان هم حضور داشتند.

                                                                                           

معاون استاندار کرمانشاه: سومار از مرزهای مهم کشور با قابلیت توسعه بالا است

مرز سومار در فاصله پنج کیلومتری شهر نفت شهر قرار دارد و فاصله این شهر با گیلانغرب ۶۷ کیلومتر است. فاصله سومار در نوار مرزی جمهوری اسلامی ایران با شهر مندلی عراق ۱۵ کیلومتر است.

بخش سومار در فاصله ۹۰ کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده و با عراق ۸۶ کیلومتر مرز مشترک دارد. این بخش دارای ۲ شهر سومار و نفت شهر و ۱۳ روستا است.

در آن سوی مرز و در عراق، نزدیک ترین شهر به سومار، شهر مندلی از توابع فرمانداری بلدروز است.

مرز رسمی سومار فاصله حمل کالا را به بغداد کوتاه‌تر کرده است و اکنون عمده کالا از این معبر به استان‌های شرقی عراق صادر می‌شود.

 گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار نفر جمعیت دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha