۱۹ آبان ۱۴۰۱، ۱۳:۱۷
کد خبرنگار: 2154
کد خبر: 84938281
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رهبر شیعیان بحرین بار دیگر خواستار تحریم انتخابات فرمایشی در این کشور شد

تهران – ایرنا – آیت الله شیخ عیسی احمد قاسم رهبر شیعیان بحرین بار دیگر خواستار تحریم انتخابات پارلمانی و شورای شهر فرمایشی در این کشور شد که قرار است شنبه هفته آینده برگزار شوند.

شیخ عیسی قاسم در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر ضمن اعلام این مطلب افزود : یکی قصد و منظورش هر چه باشد، به اشتباه گفته که باید برای پیشبرد دمکراسی در انتخابات شرکت کنیم.

وی در ادامه توئیت خود این سوال را مطرح کرد که چگونه چنین امری در انتخاباتی که پایه و اساس آن برای از بین بردن دمکراسی پی ریزی شده ، امکان پذیر است .

شیخ عیسی قاسم افزود: تمامی کسانی که خواستار دستیابی به دمکراسی در هر یک از سطوح آن هستند، قادر به شرکت در این انتخابات نیستند و رژیم آل خلیفه آن دسته از کسانی که خود را تسلیم دیکتاتوری کرده اند، به سوی انتخابات سوق می دهد.  
وی در پایان توئیت خود تاکید کرد : جمله آن شخص را باید این گونه تصحیح کرد که برای بسته نشدن درهای دمکراسی و تمرکز نیافتن دیکتاتوری و از بین رفتن آزادی نباید در این انتخابات شرکت کرد.

انجمن حقوق بشر بحرین دیروز چهارشنبه کنفرانسی مطبوعاتی را با عنوان " انتخابات ناسالم" در شهر بیروت برگزار کرد که سخنرانان در آن علل ناسالم بودن انتخابات پارلمانی شنبه آینده در این کشور و موارد متعدد نقض حقوق بشر و سرکوب مردم از سوی حکومت بحرین را تشریح کردند.

سخنرانان در این کنفرانس موج بازداشت و سرکوب ملت بحرین و اقدامات غیرقانونی و غیرانسانی رژیم بحرین را تشریح و تاکید کردند که این رژیم از اجرای اصلاحاتی - که تضمین کننده برپایی یک نظام عادلانه مبتنی بر خواسته های مسالمت آمیز انقلاب ۱۴ فوریه مردم این کشور باشد- شانه خالی کرد.

شایان ذکر است که رژیم بحرین درصدد برگزاری انتخابات پارلمانی و شوراهای شهر در دوازدهم ماه جاری میلادی شنبه هفته آینده است؛ در حالی که مخالفان سیاسی بخاطر سیاست سلطه طلبانه رژیم و اعمال سیاست انزوای سیاسی از سوی آل خلیفه و همزمان با آن ادامه بازداشت رهبران مخالف و تبعید بسیاری از رهبران دینی و سیاسی کشور و نیز سازش و عادی سازی مناسبات با دشمن صهیونیست و دادن تابعیت سیاسی کورکورانه به خارجی ها برای تغییر بافت جمعیتی بحرین با حمایت عربستان و همدستی آمریکا و انگلیس در سایه سکوت نهادهای بین المللی و سازمان ملل نسبت به این جنایات، شرکت در این انتخابات را تحریم کرده اند.

1487

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha