بمباران تبلیغاتی دشمن را باید با تقویت خود در جنگ روایت‌ها خنثی کنیم

قزوین- ایرنا-نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: بمباران تبلیغاتی دشمن علیه نظام و میهن اسلامی را باید تقویت خود در جنگ روایت ها خنثی و بی اثر کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فاطمه محمدبیگی روز پنجشنبه در نشست هم اندیشی بانوان مدیر استان قزوین افزود: متاسفانه امروز در جنگ ترکیبی قرار داریم که این جنگ، جنگ روایت‌هاست و هر کسی که زودتر روایت کند در آن برنده می‌شود به همین دلیل باید روایت‌های صحیح هنری از حقیقت و آرمان اسلام انجام شود.

محمد بیگی با بیان اینکه روایت حادثه شاه‌چراغ با زبان شعر ضروری است، اضافه کرد: شراطی جامعه کنونی که با بمباران‌های تبلیغاتی و مسموم دشمن و پروژه‌های کشته‌سازی دشمن مواجه هستیم و بسیاری از شهدای اخیر مظلومانه و دردمنشانه و زیر تاخت‌وتاز داعشی‌های تکفیری از ‌جمله در حادثه شاه‌چراغ به شهادت رسیدند باید با هدف بصیرت و آگاهی‌افزایی مردم، روایت‌های درست از حوادث اخیر انجام شود.

وی ادامه داد: باید روایت‌هایی صحیحی از شهدای نیروهای امنیتی، ترور، زن و شاه‌چراغ برای آحاد جامعه به‌ویژه نسل جوان بازگو شود و اگر انجام این مهم با زبان شعر باشد قطعاً بیشتر بر جان‌ها خواهد نشست.

محمدبیگی گفت: ایجاد و تقویت جو فرهنگی و مذهبی، تقویت عقاید دینی و فرهنگ ایثار و شهادت می‌تواند در ترسیم یک جامعه سالم نقش مهمی ایفا کند که امیدوارم بنیاد شهید و امور ایثارگران در کنار همه فعالان فرهنگی،‌ هنری و مسوولان و مردم بتواند در انتقال این فرهنگ موفق عمل کند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: موقعیت حساس کنونی نشان می‌دهد که بیشتر باید در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کار کرد تا بتوان در اشاعه فرهنگ یاد شده موفق باشیم.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به میزبانی قزوین از کنگره بین‌المللی شعر ایثار و زنان عاشورایی برای اولین ‌بار و حضور شاعرانی از کشورهای مختلف محور مقاومت و کشورهای مختلف در آن، گفت: انتظار می رود مدیران ارشد استان در همه زمینه‌ها از جمله تأمین هزینه، اسکان، پذیرایی از میهمانان و اجرای برنامه‌های فاخر ترویجی مشارکت کنند تا این کنگره به شکل احسن اجرا شود.

محمدبیگی شعررا موثرترین ابزار هنری در انتقال مفاهیم ترویجی دانست و افزود: در شرایط کنونی بهره‌گیری از گفتمان و ادبیات هنری در زمینه‌های مختلف از جمله شعر یکی از موثرترین و مهمترین ابزارهای هنری است و استفاده از آن اهمیت بسزایی در انتقال مفاهیم ترویجی دارد.

نماینده مجلس با اشاره به بیانات مقام ‌معظم رهبری مبنی بر اینکه زنده نگه ‌داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، تصریح کرد: بانوان با توجه به نقشی که در حوزه ایثار و تربیت نسل ایثارگر دارند می‌توانند نقش بسزایی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت داشته باشند.

محمدبیگی خاطرنشان کرد: برگزاری کنگره بین‌المللی شعر ایثار و زنان عاشورایی با هدف انتقال‌ ارزش‌ها و فرهنگ ایثار و شهادت به آحاد جامعه به‌ویژه جوانان ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: شعر ایثار در کنار سایر جنبه‌های هنری ابزاری برای انتقال فضیلت‌های انسانی مانند جان‌فشانی، جانبازی و ایثارگری است بنابراین نشان ‌دادن جنبه‌های مختلف این ‌هنر با هدف روشنگری، آگاهی، تبیین و بصیرت‌افزایی برای نسل جدید ضروری است.

محمدبیگی گفت: از آنجایی که نسل جدید دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس را ندیده است، زیاد با فرهنگ دفاع مقدس و رویدادهای اوایل انقلاب آشنا نیست، هر چند اتفاقات اخیری که در کشور افتاد و شهدای جدیدی تقدیم اسلام و انقلاب شد تا حدی موضوع ایثار و شهادت برای آنها ملموس شد ولی ما نیازمند انتقال صحیح این فرهنگ به آنها هستیم.

اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت با برگزاری رخدادهای هنری-فرهنگی

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین نیز در این نشست ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را از مهم ترین ماموریت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین عنوان کرد و گفت: اشاعه این فرهنگ، مسوولان بنیاد برنامه‌های مختلفی را اجرا می‌کنند که از جمله آنها برگزاری هفتمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار و زنان عاشورایی طی سال جاری است.

سمیه اسمعیلی برنامه‌ها و نحوه برگزاری هفتمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار و زنان عاشورایی را تشریح کرد و افزود: ۶ دوره برگزاری این کنگره طی سال‌های گذشته در استان فارس بوده و امسال برپایی آن به میزبانی قزوین است.

وی اظهار داشت: تاکنون هماهنگی‌های لازم با برخی از مسئولان استان قزوین در برگزاری هفتمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار و زنان عاشورایی صورت گرفته و برنامه‌ریزی‌های مربوطه انجام شده است.

اسمعیلی ادامه داد : اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی در بین قشرهای مختلف جامعه به‌ویژه دانش‌آموزان، دانشجویان و زنان در راستای برگزاری کنگره فوق تدوین شده که عصر شعر، کارگاه شعر، شب خاطره، نمایشگاه و اجرای زنده خوشنویسی از جمله آنهاست.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه این کنگره ماهیت ملی و بین‌المللی دارد، می‌طلبد همه مسوولان استان قزوین با امکاناتی که دارند همراه بنیاد باشند تا برنامه فوق به شکل شایسته‌ برگزار شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha