دادستان همدان: انجمن حمایت از زندانیان آمادگی فعال کردن واحدهای راکد را دارد

همدان- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان گفت: انجمن حمایت از زندانیان آمادگی لازم را برای احیای واحدهای راکد و نیمه فعال یا مشارکت با واحدهای تولیدی و صنعتی استان برای افزایش ظرفیت تولید را دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن خانجانی روز سه شنبه در نشست هم اندیشی انجمن حمایت زندانیان مرکز استان همدان خاطرنشان کرد: حدود ۲ سال پیش بعد از رایزنی با مدیران یکی از واحدهای تولیدی نسبت به خرید این واحد اقداماتی صورت گرفت تا نسبت به بکارگیری زندانیان در این محل هنگام تحمل حبس و حتی پس از آزادی از زندان اقدام شود.

وی ادامه داد: شرکت شهرک های صنعتی استان همدان واحدهای غیرفعال یا نیمه فعال موجود در شهرک های صنعتی را به انجمن حمایت از زندانیان معرفی کرده و زمینه شراکت یا خرید این کارخانجات را برای این مجموعه فراهم کند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان همدان افزود: همچنین اداره کل منابع طبیعی و جهاد کشاورزی می تواند زمین های در اختیار را برای کشت و کار در اختیار این مجموعه قرار داده تا از زندانیان علاقه مند به حرفه کشاورزی برای کشت و زرع بر روی این اراضی استفاده شود.

استفاده از توان زندانیان برای فعالیت در بخش خدماتی شهرداری ها، پرداخت تسهیلات ارزان با کارمزد اندک برای دایر کردن مراکز تولیدی و خدماتی، تحویل معادن بلاتکلیف به انجمن حمایت از زندانیان و راه اندازی مراکز جراحی محدود از دیگر پیشنهادهای دادستان همدان به منظور فراهم کردن زمینه اشتغال زندانیان و حمایت از خانواده های آنان بود.

خانجانی تصریح کرد: پس از زندانی شدن سرپرست خانواده برخی از خانواده های زندانیان به علت ناتوانی در پرداخت اجاره بها با خالی کردن خانه یا بیرون رانده شدن توسط مالک خانه، در پارک و چادر مستقر و زندگی می کردند که البته تاکنون با شناسایی این افراد و دریافت کمک هایی از خیرین، بلافاصله منزل استیجاری برای این طیف از خانواده ها تامین شده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان همدان با بیان اینکه انجمن حمایت از زندانیان در جهت حمایت مالی از زندانی و خانواده های آنها در همه شهرستان ها تشکیل شده است گفت: کمک به خانواده زندانیان، بازسازی شخصیت و اصلاح و ارشاد زندانیان، کمک برای آموزش حرفه ای زندانیان، مساعدت در بهبود وضعیت بهداشت و درمان، ترغیب و تشویق به فعالیت های فرهنگی، ورزشی و حرفه ای و تلاش برای افزایش درآمد زندانیان اساسنامه این انجمن است.

خانجانی با بیان اینکه کمک به اشتغال زندانیان پس از آزادی یکی از مهمترین اولویت ها است گفت: نداشتن هیچ سرپناهی پس از آزادی برای زندانیان و نبود فرصت شغلی موجب جذب گروه های مافیایی و انجام اقدامات مجرمانه و در نهایت بازگشت دوباره فرد به زندان می شود.

وی تاکید کرد: برای تحقق این موارد باید یکسری فعالیت های اقتصادی پیش بینی کرد اما در سراسر کشور انجمن حمایت از زندانیان مغفول مانده و با وجود بالا بودن شمار زندانیان فکری به حال آنها نشده و زندان تنها به محلی برای جدا کردن آنها از بدنه جامعه شده و برای اصلاح و بازسازی شخصیت، و رفتار آنها کار موثری صورت نگرفته است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان بیان کرد: انجمن حمایت از زندانیان  یک مجموعه خیریه است و بودجه و امکانات برای آن از مرکز در نظر گرفته نمی شود بنابراین نیازمند «درآمد پایدار» برای رسیدن به اهداف پیش بینی شده است.

خانجانی اظهار داشت: حمایت نکردن از زندانیان پس از آزادی موجب بازگشت آنها به محیط های فاسد و تکرار اقدامات مجرمانه می شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha