تردد در جاده‌های مواصلاتی مازندران پرحجم و روان است

ساری - ایرنا - رییس پلیس راه مازندران، وضعیت تردد خودرو در محورهای ارتباطی این استان را در زمان حاضر پرحجم و روان اعلام کرد.

سرهنگ یدالله جهان‌تاب روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تردد خودرو در محورهای ارتباطی کندوان، آزاد راه تهران شمال، هراز و فیروزکوه در زمان حاضر عادی و روان در جریان است و در برخی از مسیرهای جاده چالوس تردد خودرو پرحجم و روان گزارش شده است.

وی با اشاره به تعطیلات پایان هفته و ورود پرحجم مسافر و گردشگر به مازندران، احتمال بروز ترافیک در جاده‌های ارتباطی این استان در چند ساعت آینده  را دور از انتظار نداست و افزود: با هدف تخلیه بار ترافیکی و تسهیل در تردد خودرویی، طرح محدودویت‌های ترافیکی در محورهای ارتباطی این استان که از روز گذشته چهارشنبه به اجرا درآمده است تا روز شنبه آینده ادامه خواهد داشت.

رییس پلیس راه مازندران با بیان اینکه محورهای شمالی هم اکنون فاقد هرگونه مداخلات جوی است، از رانندگان وسایل نقلیه خواست با رعایت قوانی و مقررات راهنممایی و رانندگی، از سرعت و سبقت غیرمجاز خودداری کنند تا سفری امن و ایمن را برای خود و دیگران رقم بزنند.

وی از مسدود شدن محور لاسم - ارجمند از ۱۴ آذرماه تا اطلاع بعدی به علت نبود ایمنی کافی خبرداد و گفت: تردد خودروها در محور هراز از ۱۰ مهر تا ۲۰ اسفند از ساعت ۱۲ تا ۱۷روزهای شنبه و از ساعت ۷ تا  ۱۷ روزهای یکشنبه تا سه شنبه هر هفته به غیر از روزهای چهارشنبه، پنج شنبه، جمعه، ایام تعطیلات رسمی و همچنین روزهای قبل و بعد از تعطیلات چند روزه، به دلیل اجرای عملیات لکه گیری و روکش آسفالت، از کیلومتر ۱۹ تا ۱۰۸ همزمان با اجرای عملیات، با محدودیت و رعایت جوانب احتیاط انجام می شود.

سرهنگ جهان‌تاب از شهروندان و رانندگان وسایل نقلیه خواست در هر ساعت از شبانه روز و پیش از عزیمت و حرکت با مرکز کنترل ترافیک پلیس راه مازندران با شماره ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ و با پیش شماره ۰۱۱ تماس بگیرند تا از وضعیت راه‌های استان آگاهی داشته باشند.

برابر آمار، سالانه بیش از ۵۰۰ میلیون دستگاه خودرو در محورهای مازندران تردد دارند که ۱۱ درصد از این ترددها در محورهای اصلی و بقیه درون شهری است. مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود سه هزار کیلومتر از آن جاده اصلی و بقیه محور روستایی است.

وی محدودیت‌های ترافیکی در محورهای ارتباطی مازندران را به شرح زیر اعلام کرد: 

تردد موتور سیکلت از ساعت ۱۲ ظهر روز چهارشنبه تا ساعت ۶ صبح روز شنبه ۱۸ تا ۲۱ آبانماه از محورهای کرج - چالوس، هراز ، فیروزکوه و بالعکس ممنوع است و تنها تردد موتور سیکلت های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع است.

محور کندوان:

تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۳ تا ۲۴ روزهای چهارشنبه و پنج شنبه ۱۸ و ۱۹ آبانماه از مرزن آباد به سمت کرج ممنوع است و در صورت اعلام مامورین پلیس راه در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۶ تا ۲۴ همانروز از کرج و آزاد راه تهران - شمال به سمت مرزن آباد به صورت یکطرفه خواهد بود.

تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۳ تا ۲۴ روز جمعه ۲۰ آبانماه از کرج و ابتدای آزادراه تهران شمال به سمت مرزن آباد ممنوع است و در صورت اعلام مامورین پلیس راه در محل ، تردد انواع وسایل نقلیه از ۱۶ تا ۲۴ همانروز از مرزن آباد به سمت کرج و تهران به صورت یکطرفه خواهد بود.

به استثنای حاملان مواد سوختی و یا فاسد شدنی تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت از محور کرج چالوس و بالعکس کماکان است. 

محور هراز:

تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۴ تا ۲۲ روز جمعه مورخ ۲۰ آبانماه از رودهن به سمت آمل ممنوع است و در صورت اعلام مامورین پلیس راه درمحل ، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۶ تا ۲۲ همان‌روز از آب اسک به سمت رودهن در محدوده مشاء به صورت مقطعی یکطرفه انجام می شود.

تردد کلیه کامیون ها و کامیونت ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روز چهارشنبه ۱۸ آبانماه و همچنین از ساعت ۶ صبح تا ۲۴ روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۹ و ۲۰ همین ماه از محور هراز ممنوع است.

اجرای محدودیت های یاد شده در گرو افزایش حجم تردد در محورها است و در صورت عادی بودن وضعیت ترافیک، با هماهنگی، اجرای محدودیت ها لغو می‌شود. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha