۱۹ آبان ۱۴۰۱، ۳:۱۴
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 84937882
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تشدید رقابت‌های تسلیحاتی؛آمریکا به عمان و لیتوانی سلاح می‌فروشد

نیویورک - ایرنا- وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که وزارت خارجه این کشور با فروش تسلیحات به کشورهای عمان و لیتوانی موافقت کرده است.

وزارت دفاع آمریکا شامگاه چهارشنبه به وقت محلی اعلام کرد که وزارت خارجه این کشور با قراردادهای جداگانه‌ای برای فروش تسلیحات به کشورهای عمان و لیتوانی موافقت کرده است.

پنتاگون در بیانیه‌ای گفت که فروش بالقوه موشک‌های موسوم به JSOW و دیگر تجهیزات مرتبط به عمان با ارزش حدودی ۳۸۵ میلیون دلار توسط وزارت خارجه تایید شده است.

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد  پیمانکار اصلی این قرارداد شرکت تولیدکننده سلاح و موشک‌ های رِیتیون و توسان خواهد بود.

پنتاگون همچنین گفت که وزارت خارجه این کشور با فروش بالقوه سامانه‌های توپخانه موشکی هایمارس و تجهیزات مرتبط با آن، به لیتوانی موافقت کرده است.

 ارزش تقریبی قرارداد با لیتوانی، بر اساس اعلام پنتاگون،  ۴۹۵ میلیون دلار است.

بر اساس اعلام وزارت دفاع آمریکا، پیمانکار اصلی قرارداد با کشور لیتوانی، شرکت "لاکهید مارتین: یکی از کمپانی های  بزرگ تسلیحاتی است.

 سند راهبرد دفاع ملی آمریکا که با رویگردانی از تمرکز در خاورمیانه به دنبال تقابل با "چالش" چین و "تهدید فوری" روسیه است، سیاست‌های جنگ افروزانه‌ای را جهت برآورد کردن نیازهای خود برای وزارت دفاع تنظیم کرده است.

دولت جو بایدن یک راهبرد دفاعی جدید در راستای ارزیابی نیازها و اولویت‌های وزارت دفاع منتشر کرد که با تغییرات اساسی زرادخانه هسته‌ای و نوسازی تسلیحات، ارتش آمریکا را در وضعیت جنگ سرد با چین و روسیه قرار می‌دهد.

سند ۸۰ صفحه‌ای راهبرد دفاع ملی آمریکا برغم اوج تنش‌های کاخ سفید با کاخ کرملین، با پیش بینی قدرت رو به رشد چین در منطقه اقیانوس آرام این کشور را همچنان مهمترین چالش امنیتی می‌داند درحالیکه روسیه را در میانه جنگ اوکراین یک تهدید فوری و بالقوه برآورد کرده است.

سند راهبرد دفاع ملی هر چهار سال یک بار برای شناسایی "تهدیدها علیه آمریکا" و پیشنهاد سیاست های طولانی مدت برای وزارت دفاع این کشور تنظیم می‌شود، یک نسخه محرمانه آن در اختیار کنگره قرار می‌گیرد و نسخه ای هم به صورت علنی منتشر می‌شود. سند منتشر شده در ۲۷ اکتبر (۵ آبان) اولین راهبردی است که شامل بازبینی موضع هسته‌ای و بازبینی دفاع هسته‌ای آمریکا می‌شود و تخصیص بودجه برای سال‌های آینده را مشخص می‌کند.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا در این مورد گفت که با در آمیختن این اسناد در یکدیگر تضمین می‌کنیم که تمام وزارتخانه به سمت جلو حرکت کند و "منابع خود را با اهدافمان تطبیق دهیم". براساس این سند وزارت دفاع آمریکا به مدرن سازی نیروهای هسته‌ای، کنترل، فرماندهی و ارتباطات هسته‌ای و تولید سلاح هسته‌ای خواهد پرداخت.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha