رویترز: هنوز امکان ریاست جمهوریخواهان بر هر دو مجلس قانونگذاری آمریکا وجود دارد

تهران - ایرنا - خبرگزاری رویترز نوشت : با وجود موفقیت های دور از انتظار دموکراتها در برخی حوزه ها ، هنوز این احتمال وجود دارد که جمهوری خواهان در پایان انتخابات، ریاست هر دو مجلس قانونگذاری کنگره را به دست آورند.

 به گزارش ایرنا؛ رویترز در تفسیری نوشت : قدرت نمایی دمکرات ها در انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا تاکنون بیش از حد انتظار ارزیابی می شود و این حزب توانسته زیان هایش را در مجلس نمایندگان محدود کرده و در برخی رقابت ها برای فرمانداری ایالت ها، حتی پیشی بگیرد.

رویترز در عین حال افزود :با توجه به ادامه شمارش آرا در چندین ایالت، هنوز این احتمال وجود دارد که جمهوری خواهان در پایان انتخابات، ریاست هر دو مجلس قانونگذاری کنگره را به دست آورند.

جان فترمن دمکرات در مبارزه سرسختانه با مهمت اوز جمهوری خواه، توانست یک کرسی دیگر برای حزب دمکرات در سنا به دست آورد که بدان معناست که جمهوری خواهان برای کسب اکثریت سنا، دستکم به ۲ کرسی در رقابت های جورجیا، آریزونا و نوادا، نیاز دارند.

فترمن در دوره کارزار انتخاباتی، با دیدار از نقاط روستایی و وعده ایجادشغل برای طبقه کارگر، توانست بیش از جو بایدن رئیس جمهوری در این بخش های رای بیاورد، در حالی که اوز عمدتا در همان جوامع روستایی و به همان اندازه رای آورد که دونالد ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ رای آورده بود.  

بر اساس نتایج آرای شمارش شده در حوزه های رای گیری، موسسه پژوهشی ادیسون اعلان کرده که اقتصاد و سقط جنین از بیشترین اهمیت برای رای دهندگان برخوردار بوده، به گونه ای که ۷۶ درصد دموکرات ها گفته اند که سقط جنین، بزرگ ترین انگیزه آنها برای رای دادن بوده است.

در پی موفقیت رون دوسانتیس فرماندار فلوریدا که با مهارت مقام خود را در این ایالت حفظ کرد، همه نگاه ها به سوی او دوخته شده تا ببینند از جرات وجسارت مبارزه جویی با ترامپ برای نامزدی حزب جمهوری خواه در انتخابات ۲۰۲۴ برخودار هست یا نه؟  

با اینکه قصد احتمالی دوسانتیس برای شرکت در کارزار کاخ سفید، از ماه ها یپش محرمانه بوده و هیچ گاه آشکارا در باره ان سخنی نگفته، ترامپ ضمن اعلان قصد ورود به رقابت های ریاست جمهوری تا ۱۵ نوامبر (۲۴ آبان ماه) در گردهمایی ها، با این استدلال که دوسانتیس از اعتبار کافی برای نامزدی حزب برخوردار نیست، او را به سخره و استهزا گرفته است.  

 دیوید جالی عضو پشین مجلس نمایندگان از فلوریدا گفت که انتظار دارد دوسانتیس به زودی تمایل خود را برای دستیابی به نامزدی ریاست جمهوری اعلان کند.

وی افزود: دوسانتیس برای رقابت شاخ به شاخ در کارزار مقدماتی آماده است و او و دستیارانش این مطلب را در روزهای آینده اعلان خواهند کرد. آنان بر این باور هستند که از آرای کافی برای دستیابی به نامزدی حزب و شکست دادن ترامپ  برخوردار هستند.  

  بر اساس نظرسنجی تازه در میان شهروندان فلوریدا، ترامپ و دوسانتیس هر یک از محبوبیت ۵۰ درصدی برخوردار هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha