ابوالقاسم‌پور: تیم برتر لزوماً برنده بازی‌ نیست؛ ایران می‌تواند شگفتی‌ساز باشد

تهران- ایرنا- پیشکسوت فوتبال ایران گفت: فوتبال یک بازی غیرقابل پیش‌بینی و جذابیتش هم به همین دلیل است. تیم بهتر حتما برنده بازی نیست و تیم ملی ایران این شانس را دارد که از گروه خود صعود کند.

ابراهیم ابوالقاسم‌پور در گفت‌وگو با ایرنا، درباره بخ‌های شاگردان کارلوس کی‌روش برای صعود به مرحله حذفی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، اظهار داشت: جام‌جهانی محلی برای رقابت بهترین تیم‌های جهان بوده و هیچ بازی در این رویداد جهانی آسان نیست.

وی ادامه داد: جام جهانی میلیاردها بیننده را به خود جلب می‌کند و به همین دلیل است که این رقابت‌ها اعتبار و سطح کیفی بالایی دارد. در همین فوتبال مدرن امروز هیچ قانونی نوشته نشده که حتما تیم برتر باید پیروز از زمین بازی خارج شود. به عنوان مثال همین ولز که در گروه ایران قرار داد به هیچ عنوان برابر اوکراین شایسته برتری نبود اما در نهایت جواز صعود به جام‌جهانی را دریافت کرد. فوتبال همین است و ما باید از این درس بگیریم که در هر لحظه، ممکن است اتفاقات و نتایج عجیبی رقم برخورد.

ابوالقاسم پور با اشاره به گروه ایران در جام‌جهانی تاکید کرد: بدون شک گروه ایران آسان نیست چراکه همه تیم‌های حاضر در جام‌جهانی با آمادگی و تدارکات لازم راهی این مسابقات می‌شوند اما اعتقاد دارم نسبت به سایر گروه‌های نمایندگان آسیا در شرایط بهتری هستیم و من این شانس را برای تیم ملی فوتبال ایران متصور هستم که حتی مجوز صعود به مرحله بعد را نیز دریافت کند.

وی اضافه کرد: کی‌روش تیم خوب و بازیکنان با کیفیتی دارد که در بهترین تیم‌ها و لیگ‌های معتبر بازی می‌کنند، البته او در شرایط کنونی که لژیونرها را در اختیار ندارد درصدد است با تمرینات پرفشار و سنگینی که در دستور کار دارد میزان آمادگی بازیکنان داخلی را افزایش داده و به سطح لژیونرها برساند تا تیمی یکدست را در این دوره از مسابقات داشته باشیم.

ابوالقاسم‌پور: تیم برتر لزوماً برنده بازی‌ نیست؛ ایران می‌تواند شگفتی‌ساز باشد

وی ادامه داد: اعتماد به نفس بالا، تجربیات ارزشمند و مسایلی از این دست می‌تواند از بعد روانی کمک‌حال تیم ملی ما باشد و من به شخصه امیدوارم تیم ملی فوتبال کشورمان در قطر بازی‌های خوبی را به نمایش بگذارد.

ابوالقاسم پور در مورد تیم‌های همگروه ایران افزود: انگلیس سخت‌ترین حریف ما خواهد بود. درباره آمریکا چون قبلا با آنها بازی کرده‌ایم مشکلی نیست و کفه ترازو به سود ما خواهد بود و ولز را هم می‌توانیم مدیریت کنیم و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد شاید این جام با جام‌های دیگر برای ما متفاوت باشد.  

این کارشناس فوتبال کشورمان تاکید کرد: نکته مهم ارسال از جناحین بازیکنان انگلیس است که با قدرت و دقت خاصی انجام می‌شود که می‌تواند برای تیم ما ایجاد دردسر کند و باید کی‌روش برای آن تمهیداتی را اتخاذ کند. به نظر من، او به ترکیب تیم خود دست نخواهد زد و بیشتر به بازیکنانی اعتماد می‌کند که قبلا با آن‌ها کار کرده و آزمون و خطا را پشت سرگذاشته است.  

ابوالقاسم‌پور گفت: فراموش نکنیم برزیل با آن همه افتخار ۷ گل از آلمان خورد و این احتمال وجود دارد که در جام‌جهانی بازهم شاهد شگفتی‌های بسیاری باشیم که امیدوارم بخشی از آن به سود تیم ملی فوتبال ایران باشد.   

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha